مستند سازان به دنبال سوژ‌ه های مردمی و تاثیرگذار باشند

جشنواره عمار به دنبال سوژه‌های واقعی و مردمی تاثیرگذار در همه زمینه است

مستند ساز انقلابی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره اکران‌های مردمی «فیلم عمار» استان همدان که به میزبانی نهاوند وگرامیداشت سردار جبهه فرهنگی «نادر طالب زاده» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد گفت: مستند سازان ارزشی و انقلابی در جشنواره عمار به دنبال پژوهش سوژه یابی مردمی و کار‌های اثر گذار در جامعه باشند.

ایمان گودرزی گفت: گروه مستند سازی که با سرپرستی من در نقاط مختلف مشور کار می‌کنند تا کنون بیش از ۱۰۰اثر تلویزیونی و مستند در راستای جبهه انقلاب اسلامی و فرهنگی تولید و پخش کرده اند.

این مستندساز افزود: فیلم دختر لر که در نهاوند اکران شد یکی از صد‌ها اثری است که در مورد فعالیت و توانمندی‌های زنان با غیرت ایران اسلامی تولید و از شبکه مستند و افق پخش شده است.

گودرزی گفت: خودم را با افتخار شاگرد سردار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرحوم حاج نادر طالب زاده می‌دانم و سال‌ها در کنار او فعالیت فرهنگی داشته ام.

در ادامه مراسم حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند گفت: هدف جشنواره عمار مطرح کردن سوژه‌ها و قهرمانان واقعی و برطرف کردن خلع فرهنگی و بی عدالتی سینما در نقاط دوردست کشور است.

او با بیان اینکه یکی از صفات الهی، صفت عدل است و جمهوری اسلامی هم تاکید زیادی بر عدالت دارد، گفت: متاسفانه در طول سالیان زیادی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد در برخی مسائل مانند حوزه سینما و هنر، این عدالت رعایت نشده است؛ و این بی‌عدالتی موجب شده سوژه‌ها و مناطقی که قابلیت پرداخته شدن در سینما دارند، مغفول بمانند.

مغیثی با اشاره به نقش مردم انقلابی نهاوند در طول دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از شخصیت‌ها و اتفاقاتی که که در این شهر افتاده، در غرب یا حتی کشور، نمونه و الگو هستندافرادی مانند شهید قدوسی، شهید حیدری، شهید حاج میرزا محمد سلگی شیخ علی اکبر نهاوندی و عبدالرحیم نهاوندی، آیت‎الله قدوسی یا گروه ابوذر، بانوان فعال در پشتیبانی جنگ و دفاع مقدس فقط تعداد اندکی از سوژه‌های در نهاوند هستند که کمی معرفی شده اند.


امام جمعه نهاوند با انتقاد از برخی فیلمسازان، گفت: متأسفانه مطرح کردن سوژه‌ها و قهرمانان مذهبی- انقلابی کشورمان برای برخی هنرمندان خوشایند نیست و آن‌ها اغلب به سوژه‌های متمایل به فرهنگ غربی تمایل دارند که این خود باعث نمود بیشتر بی‌عدالتی رسانه‌ای در سینما شده است.

او گفت: از فیلمسازان جشنواره عمار در خواست داریم تا با شکستن این بی‌عدالتی بزرگ، به سوژه‌های واقعی کشورمان در تمام نقاط ایران بپردازند و توانمندی‌های جمهوری اسلامی را به مردم کشور و دنیا بشناسانند.

در پایان این مراسم از خانواده چند تن از خانواده‌های معظم شهدا و سفیران حیات (اهداء عضو) همچنین چند تن از کارکنان سپاه ناحیه نهاوند به جهت حمایت از پاسداران در مقابله با تحریم سپاه توسط آمریکا و حسن سهرابی نوجوان مستند ساز برتر کشور در جشنواره سیزدهم عمار تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.