خالی شدن زرادخانه تسلیحات سنگین انگلیس در پی جنگ اوکراین

نشریه انگلیسی «سان» فاش کرد با افزایش میزان کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین، انبار تسلیحات سنگین این کشور در حال خالی شدن است.

بر اساس گزارشی محرمانه‌ای که به تازگی منتشر شده است، ۲ هنگ توپخانه سلطنتی انگلیس به دلیل تصمیم لندن برای ارسال اسلحه سنگین به اوکراین خالی شده‌اند.

نشریه انگلیسی "سان" در گزارشی فاش کرد که تمامی ۳۰ اسلحه توپخانه خودکششی AS-۹۰ قابل استفاده انگلیس برای رئیس‌جمهور اوکراین ارسال شده است.

اواخر دسامبر نیز گزارش محرمانه‌ای که توسط وزارت دفاع آلمان تهیه و به کمیته دفاع پارلمان ارائه شد، گویای این بود که ارتش این کشور از کمبود‌های تسلیحاتی، تجهیزات و عملیات رنج می‌برد.

انگلیس نخستین کشوری غربی است که اعلام کرده ۱۴ دستگاه تانک از نوع چلنجر ۲ را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

تانک چلنجر ۲ دارای چهار خدمه است و سلاح اصلی آن توپ ۱۲۰ میلیمتری ال ۳۰ ئی ۴ (L۳۰E۴) است که با دو مسلسل ۷.۶۲ میلیمتری همراهی می‌شود. این تانک می‌تواند به بیشینه سرعت ۵۹ کیلومتر بر ساعت روی جاده و ۴۰ کیلومتر بر ساعت در مسیر‌های خارج جاده دست یابد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت تانک چلنجر ۲ زره آن است. این تانک به زره کامپوزیتی چابهام (Chobham composite armor) مجهز است که سطح محافظتی خوبی در برابر پرتابه‌ها و گلوله‌های زره‌شکن ارائه می‌کند. تنها تانک‌های چلنجر ۱، سلف چلنجر ۲، و ام ۱ آبرامز آمریکا به زره کامپوزیتی چابهام مجهز شده اند.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره اهمیت تسریع ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین توافق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
آسمان و زمین بر جنایات انگلیس می گرید و آرام آرام انگلیس را تو دریا فرومی برد و غرق خواهد شد هرکس زندگی باسلامت رو دوست داره از اونجا بیاد بیرون تا چند ماه آینده دیگه انگلیس غرق میشه اگه خدا بخواهد
آخرین اخبار