قضات و وکلای نیکوکار کرمان تجلیل شدند

پنج نفر از قضات، وکلا و کارشناسان خیر، مددکاران برتر کمیته امداد و نیز از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد تجلیل شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در این آیین گفت: یکی از اهداف این نهاد، انعقاد تفاهم نامه با سایر سازمان ها جهت حل مشکلات مددجویان است که به مناسبت ایام الله دهه فجر همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان برنامه ریزی و اجرایی شده است.

ناصر عسکری نژاد افزود: مجموعه کمیته امداد خرسند است که در قالب همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان، میزبان دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری و تعدادی از قضات است تا حمایت های مادی و معنوی از خانواده نیازمندان در استان به شکل بهتری محقق شود.

او تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و دادستانی کل کشور(ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) و واحدهای سرپرستی دادسراهای عمومی و انقلاب استانها) ضمن ارائه مشاوره های حقوقی معاضدتی ، در راستای آموزش خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نسبت به حقوق قانونی خود گام های بلندتری برداشته خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به این مطلب که در حال حاضر ۱۱۸ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان قرار دارند، اظهارکرد: در قالب این طرح، آموزش های حقوقی به تمامی خانواده های تحت پوشش از سوی دادستان ها، قضات و وکلای استان ارائه خواهد شد.

او تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و دادستانی کل کشور(ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) و واحدهای سرپرستی دادسراهای عمومی و انقلاب استانها)، مساعدت های قانونی حقوقی به خانواده های درگیر در پرونده ها نیز ارائه می شود.

عسکری نژاد با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۸۷ نفر از ایتام و ۱۳ هزار نفر از مشمولان طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند، یادآور شد: هم اکنون ۶۶ هزار حامی در استان کرمان از ایتام و مشمولان طرح محسنین حمایت می کنند که ۲۱۹ نفر از آنها از قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان هستند.

عسکری نژاد گفت: در سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به جامعه هدف ارائه شده که ۱۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان به منظور استعدادیابی، توانمندسازی و شناسایی افراد واجد استعدادهای برتر در زمینه هالی علمی، تحصیلی، فرهنگی، هنری، ورزشی، فعالیت های اجتماعی، تجلیل از نخبگان و خیرین و تبادل تفاهم نامه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و دادستانی کل کشور برگزار شده است.

این همایش به صورت ویدئو کنفرانس با دفتر مرکزی کمیته امداد برگزار شد و آیین مرکزی آن با حضور رییس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزارشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار