معضل سرقت منهول های فاضلاب در بندر امام خمینی (ره)

مدیر اداره آبفای بندر امام خمینی (ره) گفت: سرقت منهول‌های فاضلاب در این شهر به یک معضل جدی تبدیل شد.

حسین خواجوی مدیر اداره آبفا بندرامام خمینی (ره) گفت: فاضلاب یکی از سیستم‌های موجود در ساختار خدمات شهری است که در کنار شبکه‌های آب، برق و گاز برای رفاه زندگی مردم فراهم گردیده و برای متصل کردن چند مسیر فاضلاب در طول یک مسیر از منهول‌ها استفاده می‌شود.

او می‌گوید: افزایش سرقت دریچه‌های منهول در چند ماه اخیر به یک معضل تبدیل شده و برای راکبان خودروها، موتورسیکلت سواران و عابران خطرآفرین شده است.

خواجوی گفت: دریچه‌های فاضلاب به دلیل مصالح موجود در آن و دسترسی ساده، هدف مناسبی برای سارقان است، اما حفره‌های عمیق ناشی از سرقت آن ها، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی برای شهروندان ساکن در محلات به بار خواهد آورد.

به گفته او اگر چه تاکنون مردم با قرار دادن هر وسیله هشدار دهنده همچون چوب، جدول یا لاستیک خودرو و ... درصدد پیشگیری از بروز خسارت‌های جانی و مالی برای عابرین و راکبین وسایل نقلیه هستند، اما این اقدام ممکن است در بسته شدن مسیر‌های فاضلاب ختم شده و تبدیل به یک معضل جدیدتری بنام گرفتگی منهول یا خطوظ فاضلاب شود.

مدیر اداره آبفای بندر امام خمینی (ره) گفت: منهول‌های بدون درپوش باعث ورود انواع زباله و نخاله‌های ساختمانی وشاخ و برگ درختان به درون شبکه فاضلاب شده و باعث تخریب شبکه خطوط فاضلاب و منهول‌های آن در سطح شهر و منازل مردم می‌شود.

این مقام مسئول گفت: روزانه ۴ تا ۵ سرقت منهول توسط سارقان صورت می‌گیرد، تداوم سرقت منهول‌های فاضلاب، مشکلات جانی و مالی برای شهروندان و اداره آبفا ایجاد کرده که باعث نارضایتی مردمی و تحمیل هزینه‌های سنگین به اداره می‌گردد بطور مثال برای تهیه و نصب هر درب منهول بیش از ۳۰ میلیون ریال هزینه تحمیل خواهد کرد.

مدیر اداره آبفا با تقدیر از همکاری مردم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های این اداره از آن‌ها درخواست کرد درصورت مشاهده سرقت درب منهول ها، سریعاً به پلیس و سامانه ۱۲۲ آبفا اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.