وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

افزایش بهره وری و حذف دلال راهکار تولید غذای ارزان

ساداتی نژاد گفت: با علم و بهره وری و حذف دلال امکان تولید غذای ارزان در کشور وجود دارد.

آقای سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: چند روز پیش مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بیشترین توجه را بخش کشاورزی داشتند.

او با اشاره به تاکید مقام‌معظم‌رهبری بر داشتن آمار دقیق در بخش کشاورزی گفت: وزارت جهاد در این زمینه رصدخانه کشاورزی راه اندازی می کند که در آن آمار تولید همه‌محصولات کشاورزی، سطح زیرکشت و تولیدکنندگان آنها مشخص خواهد بود.

ساداتی نژاد ادامه داد: هم اکنون اگر جستجویی در اینترنت کنیم، میزان‌تولید محصولات کشاورزی بین ۹۰ تا ۱۴۰ میلیون تن مطرح می‌شود، اما این آمارها دقیق نیست، به طوریکه و دیگر مسئولان، آمار دقیقی از تولیدات بخش کشاورزی نداریم.

وزیر جهاد ارائه آمار دقیق را اساس بخش تولید و امنیت غذایی اعلام کرد و گفت: در همه دنیا به آمار به عنوان زیربنای مدیریت توجه می‌شود و امروز هم مرکز داده‌ها در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با همین رویکرد افتتاح شد.

او با اشاره به راه اندازی کمیته ارزان سازی غذا در سازمان تجقیقات گفت: کمیته ارزان‌سازی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی شد تا با نفوذ دانش‌ و تحقیقات تولید را بهره ور تر کنند. 

وزیر جهاد ادامه داد: تولید غذای ارزان با علم و بهره وری و حذف دلال محقق می شود که موضوع بهره وری با سازمان تحقیقات و حذف دلال با سازمان تعاون روستایی است. اما بهره وری در ارزان سازی غذا انتها ندارد.

او گفت: در آن بازدید حضرت آقا تاکید کردند که بخش کشاورزی می‌تواند از همه اعتبارات صندوق توسعه ملی با مجوز مجلس استفاده کند، بنابراین معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد در مجلس رایزنی‌های خود را برای تحقق این مسئله استفاده می‌کند.

به گفته ساداتی نژاد، استفاده از ظرفیت‌های بومی‌ دیگر تاکید مقام معظم رهبری بود و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی تلاش خواهد کرد تا همه ظرفیت‌های بومی کشور استفاده کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقام معظم رهبری با اشراف و دقت کامل در مورد آمارهای بخش کشاورزی در مورد تولیدات بومی کشور صحبت می‌کردند و حتی به ظرفیت پنبه‌های رنگی در سیستان و بلوچستان اشاره فرمودند.

او ادامه داد: توجه ویژه مقام‌معظم رهبری به بخش کشاورزی، نشان از اهمیت امنیت غذایی در کشور دارد و ما هم در این راستا تلاش می‌کنیم.

ساداتی نژاد می گوید: سازمان تحقیقات کار خود را خوب پیش می‌برد و پژوهش‌ها رو به رشد است اما مسئله ما این است که این سرعت رشد باید افزایش پیدا کند.

او تأکید کرد: ارتباط نزدیکی باید بین تحقیقات کشاورزی و اجرا در کشور شکل بگیرد که در این صورت پژوهش بیشتر در خدمت تولید خواهد بود.

او گفت: انتظار مردم از سازمان تحقیقات این است که هر روز پژوهش‌های جدیدی را ارائه دهند که اثرات آن در سفره مردم دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
یه تخم مرغ آب پز و یه سیب زمینی رو با یه نون لواش میدن بیست سی تومن چه خبره؟؟؟
آخرین اخبار