پوشش ۹۰ درصدی اینترنت در شهرستان کوهرنگ

فرماندار کوهرنگ گفت: هم اکنون، ۹۰ درصد مردم این شهرستان به اینترنت دسترسی دارند.

شهباز اکبری اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ علی‌رغم شرایط جغرافیایی و بافت گردشگری خاص دارای زیرساخت‌های ضعیفی است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۲۴ میلیارد تومان برای توسعه این شهرستان اختصاص یافت، افزود: تاکنون پنج میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شده و در تلاش هستیم تا با جذب کامل این بودجه هفت سایت اصلی گردشگری کوهرنگ را راه‌اندازی کنیم.

اکبری اضافه کرد: آبشار تونل اول کوهرنگ، پیست اسکی کوهرنگ، چشمه دیمه، آبشار شیخ‌علیخان، رودخانه صمصامی، روستای مورز و بازفت و بخش دوآب صمصامی و چمن‌گلی از جمله بخش‌هایی است که باید در وهله اول برای جذب گردشگر آماده‌سازی شوند و امکانات لازم این مناطق فراهم شود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ در ردیف سایت‌های گردشگری است، گفت: مقرر شده برای سه شهرداری چلگرد، دوآب صمصامی و بازفت تجهیزات لازم ارسال شود که یک مورد ارسال شده و دو مورد بعدی در دستور کار است.

اکبری با بیان اینکه مصوب شده ۸۰ میلیارد ریال از وزارت نیرو به شهرداری چلگرد پرداخت شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ میلیارد ریال خارج از بودجه سال مالی ۱۴۰۱ برای توسعه پنج روستای این شهرستان تخصیص داده شده است.

وی افزود: ساختمان فرمانداری شهرستان کوهرنگ که از سال ۹۲ نیمه‌کاره رها شده بود با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید، همچنین ۹ میلیارد تومان به ساختمان فرهنگسرای این شهرستان تخصیص یافت که پس از مساعد شدن هوا تکمیل می‌شود و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبری با اشاره به اینکه ساختمان شبکه بهداشت این شهرستان در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: بودجه‌هایی نیز برای تکمیل ورزشگاه ۱۲۰ نفری و سالن تیرانداری این شهرستان تخصیص داده شده و تا سال آینده این اماکن ورزشی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد مردم شهرستان به اینترنت دسترسی دارند، اظهار داشت: در دولت سیزدهم شبکه اینترنت به ۴۰ نقطه شهرستان کوهرنگ رسید که ۲۵ مورد ۴G و بقیه به اینترنت عادی دسترسی پیدا کردند، ۱۰ درصد مناطق باقی‌مانده نیز جمعیت بسیار اندکی دارند.

اکبری ادامه داد: جشنواره شهر برفی کوهرنگ از ۲۴ بهمن‌ماه در شهرستان کوهرنگ آغاز می‌‍‌شود و همه امکانات رفاهی، تجهیزات، هتل‌ها و مراکز رفاهی برای حضور گردشگران ساماندهی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۱:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
گسترش خطوط فیبر نوری تا شهرهای چلگرد و بازفت و صمصامی و روستاهای این شهرستان پهناور و هم مرز با سه استان ضروری است
آخرین اخبار