برنامه همسایه هم زبان برگزار شد

همسایه همزبان عنوان برنامه ای فرهنگی و اجتماعی در کیش است که برای تجلیل از خدمات اتباع افغانستان برگزار شد.

 معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برای اولین بار در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی خود برای قدر دانی از اتباع افغانستانی مقیم کیش که در پیشبرد و سازندگی این جزیره خدمات شایانی کرده اند ویژه برنامه همسایه مهربان را برگزار کرد.

مردم ایران شریک شادی و اندوه مردم افغانستان هستند

امام جمعه اهل سنت جزیره کیش در این آیین با بیان اینکه از دیرباز روابط آرامی بین ایران و افغانستان برقرار شده است افزود: هم اکنون نیز همبستگی ساکنان این 2 کشور به علت اشتراکات زبانی و دینی بیش تر از گذشته است.

شیخ یعقوب شمس اظهار کرد: این اشتراکات باعث شده که چهار دهه گذشته مردم ایران خود را در شادی و اندوه مردم افغانستان شریک بدانند و جمهوری اسلامی ایران اولین دولتی بود که در جریان های مختلف به اوارگان افغانستانی پناهندگی داد.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن جزیره کیش در مسیر توسعه و حضور سرمایه گذاران مختلف از سراسر کشور نیز باعث شد اتباع افغانستانی در این جزیره برای کار حضور داشته همانند یک شهروند تا کنون خدمات شایسته ای را در این جزیره ارایه کرده اند.

نقش اتباع افغانستان در تشکیل تمدن نوین اسلامی 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این آیین با تشکر از نقش اتباع افغانستانی در سازندگی این جزیره اظهار کرد: همدلی مردمان 2 کشور ریشه تمدنی دارد و با بهره برداری از این همدلی می توان تمدن نوین اسلامی اسلامی را بهتر و زیبا شکل داد.

یاسر شاه پیری افزود: کیش خانه همه ساکنان آن است و تمام افراد نقش ویژه در اداره زیباتر آن دارند و برای ارتقای سهم شهروندی هر نفر طرح فرهنگی و اجتماعی با عنوان "در کلاس کیش" را در بخش های مختلف شهر نشینی آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه اعلای فرهنگ رانندگی، حفاظت از محیط زیست و زیرساخت های شهری از اهداف این طرح است یادآور شد: انتظار می رود اتباع کشور افغانستان نیز خود را در اجرای این طرح سهیم بدانند.

شاه پیری یادآور شد: همچنین از وجود برخی مشکلات پیش پای شما از جمله روند تمدید اقامت و پروانه اشتغال آگاه هستیم و سعی می شود چالش های پیش پای اتباع برای سهم آفرینی بیشتر در توسعه جزیره تسهیل شود.

اجرای موسیقی زنده افغانی توسط اتباع ساکن در جزیره، مسابقه فرهنگی از دیگر بخش های تدارک دیده شده در ویژه برنامه همسایه همزبان بود که پایان بخش آن اجرای دکلمه ای توسط ملیحه احمدی با شعری از نجیب بارور با عنوان "هرکجا مرز کشیدند شما پل بزنید" بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.