در آیین افتتاح ۳۳۳ پروژه گردشگری مطرح شد؛

تهران جایگاه ویژه‌ای در پهنه گردشگری کشور دارد

وزیر گردشگری گفت: تهران جایگاه ویژه‌ای در پهنه گردشگری کشور دارد و در تعطیلات نوروز شاهد رشد ویژه‌ای در گردشگری بودیم.

آیین افتتاح همزمان ۳۳۳ پروژه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون گردشگری کشور و معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور و مدیران ستادی به شکل حضوری و مدیران‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها به شکل ویدئو کنفرانس امروز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

او افزود: تقویت زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را مدیران‌کل استان‌ها پیگیری می‌کنند. با وجود محدودیت‌های اعتباری کشور و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز ۳۳۳ پروژه به اعتبار ۷هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید که این رقم افتخار آفرین است. در افتتاح این پروژه‌ها کیفیت و ارائه خدمات استاندارد به مردم مهم است که با تلاش همکارانم این موضوع محقق خواهد شد.

بوم‌گردی‌ها مجهز به زندگی ایرانی و صنایع‌دستی شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: حوزه‌های کاری وزارتخانه به هم مرتبط هستند، صنایع‌دستی و گردشگری با هم ارتباط دارند، میراث‌فرهنگی نیز مقوم است. بوم‌گردی‌ها می‌توانند مجهز به زندگی ایرانی و صنایع‌دستی شود.

 ضرغامی در ادامه گفت: پروژه‌های خوب و متنوعی در استان تهران افتتاح شده است، تهران جایگاه ویژه‌ای در پهنه گردشگری کشور دارد و طی ۲ سال گذشته کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده به‌طوری‌که در تعطیلات نوروز شاهد رشد ویژه‌ای در گردشگری بودیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان گیلان ویژه است و رابطه مستقیم با گردشگری دارد، تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها ظرفیت گسترده‌ای دارند با برنامه‌ریزی باید بین این اماکن اقامتی و صنایع‌دستی ارتباط ایجاد کرد. این بخش باید تقویت شود.

او در ادامه افزود: استان گیلان طبیعت و داشته‌های ارزشمندی دارد از استانداری تقاضا دارم این طبیعت زیبا را حفظ کند و از تخریبی که توسط سوداگران ایجاد می‌َشود، جلوگیری کنند.

 ضرغامی درباره نقش هرمزگان در توسعه گردشگری کشور گفت: هرمزگان نقش ویژه‌ای در گردشگری کشور، حتی منطقه و سطح جهان دارد. بخش اعظم گردشگری دریایی برعهده این استان است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: هرمزگان می‌تواند جایگزین بی‌بدیل برای مقاطع مختلف گردشگری کشور به‌ویژه از لحاظ زمانی و آب‌وهوایی باشد.

او درباره استان زنجان گفت: این استان موقعیت ویژه‌ای به لحاظ دسترسی و همسایگی با استان‌های مختلف دارد، با توجه به راه‌های ارتباطی، شایسته سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است.
 ضرغامی افزود: استان زنجان مقصد ویژه گردشگری است و فرصت خوبی برای اقامت گردشگران است. این استان نقش محوری در توسعه گردشگری کشور خواهد داشت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره موقعیت ساحلی استان مازندران گفت: فاصله شرق و غرب بین سواحل یک موقعیت استثنایی بوده و فرصت بی‌بدیلی برای توسعه گردشگری است. قطعا زیرساخت‌های جدید موجب رونق گردشگری استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
آقای ضرغامی به فکر قناتهای آران وبیدگل باشید
این میراث باستانی توسط زمین خواران نابود می شود
آخرین اخبار