مقام ارشد نظامی آمریکا: ارتش قادر به رصد بالون‌های چینی نیست

یک ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که شکاف عمیقی از لحاظ دانش در ارتش این کشور وجود دارد چراکه قادر به شناسایی بالون‌های چینی نیستند.

گلن ون هرک، ژنرال نیروی هوایی آمریکا که ریاست فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی بخش شمالی را نیز بر عهده دارد، گفت که قبل از شناسایی و سرنگونی بالون چینی در روز شنبه، بالون‌های پیشین رصد و رهیابی نشده بودند که این نشان دهنده یک شکاف عمیق امنیتی – اطلاعاتی در ارتش است.

به گزارش وبگاه وزارت دفاع آمریکا، این ژنرال آمریکایی در مورد آخرین بالونی که وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، گفت: طول این بالون ۶۰ متر بود که باری بیش از ۲۰ هزار پوند را حمل می‌کرد.

این مقام ارشد آمریکایی از ذکر توضیحات بیشتر در مورد جزئیات فنی این بالون که وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، خودداری کرد.

ون هرک در ادامه اظهاراتش، این فرض را که بالون سرنگون شده می‌توانسته حاوی مواد منفجره باشد، رد نکرد و با بیان اینکه مدارک کافی در این زمینه وجود ندارد، تاکید کرد: خطر وجود مواد منفجره یکی از دلایل برای تصمیم به سرنگونی بالون بر فراز آب‌های آزاد بود.

به گفته این ژنرال آمریکایی، بقایای این بالون از زمینی به شعاع یک هزار ۵۰۰ متری جمع آوری شده است.

بر اساس این گزارش تاکنون هیچ‌یک از مقام‌های آمریکایی اطلاعات بیشتری درباره بقایای جمع‌آوری شده از این بالون به ویژه در رابطه با دقت حسگر‌های آن ارائه نکرده‌اند؛ اطلاعاتی که مشخص می‌کند شلیک تا چه حد از دید جمع‌آوری داده موفقیت آمیز بوده است.

روز شنبه منابع خبری اعلام کردند که آمریکا بالون چینی را سرنگون کرده است. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور سرنگونی بالون چین را صادر کرده بود. ناو آمریکایی «یو اس اس کارتر هال» در سواحل کارولینا مستقر شده است تا مأموریت جمع آوری بقایای بالون چینی را انجام دهد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص این بالون ادعا کرد: بالون چینی که توسط ارتش آمریکا سرنگون شد برای نظارت بر تاسیسات استراتژیک آمریکا استفاده می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار