مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: به برکت انقلاب اسلامی ۷۰ ایستگاه آب و هواشناسی در استان احداث شده است.

محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار ایستگاه آب و هواشناسی در استان یزد وجود داشت، گفت: در استان یزد در مجموع ۷۴ ایستگاه آب و هواشناسی شامل ۲۱ ایستگاه هیدرومتری، ۱۸ ایستگاه تبخیرسنجی و ۳۵ ایستگاه باران­سنجی فعال است که از این تعداد ۷۰ ایستگاه شامل ۱۹ ایستگاه هیدرومتری، ۱۷ ایستگاه تبخیرسنجی و ۳۴ ایستگاه باران­سنجی پس از انقلاب تاسیس شده­ است.

او با بیان اینکه این ایستگاه‌ها مجهز به ادوات خودکار ثبت و ارسال داده هستند گفت:در صورت اخذ مجوز‌های لازم، تاسیس ۱۳ ایستگاه آب و هواشناسی طی سال­های برنامه هفتم توسعه در دستور کار می­باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همچنین از حفر ۵۰۷ حلقه چاه مشاهده‌ای به منظور پایش مستمر تغییرات سطح آب زیرزمینی پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:شرکت آب منطقه‌ای یزد، در مجموع دارای ۵۴۲ حقله چاه مشاهده‌ای است که از این تعداد ۵۰۷ حلقه پس از انقلاب حفاری شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۰۷ حلقه چاه مشاهده‌ای ۱۷ حلقه طی سال‌های ۵۷ تا ۵۹، ۱۱۰ حلقه طی دهه ۶۰، ۲۲۰ حلقه در دهه ۷۰، ۱۳۱ حلقه در دهه ۸۰، و ۲۹ حلقه طی دهه ۹۰ حفاری شده است.

جوادیان زاده اظهار داشت: باتوجه به شرایط استراتژیک آب‌های زیرزمینی و اهمیت کنترل برداشت و مصرف آن استفاده از فناوری‌های نوین در جهت پایش و نظارت دقیق بر وضعیت آب‌های زیرزمینی، طی سال‌های پس از انقلاب در دستور کار قرار گرفته است. وی اضافه کرد:در این راستا تاکنون ۸۷ حلقه از چاه‌های مشاهده‌ای مجهز به سطح سنج درون چاهی یا دیتالاگر شده اند که با استفاده از این تجهیزات تغییرات سطح آب زیرزمینی به صورت مستمر و خودکار ثبت شده و به شرکت مدیریت منابع آب ارسال می‌شود.

این مسئول افزود:بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده حفر ۳۰ حلقه چاه مشاهده‌ای و تجهیز ۲۰ حلقه چاه مشاهده‌ای به دیتالاگر، طی برنامه هفتم توسعه در دستور کار شرکت می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
نظری ندارم