ایجاد بیش از ۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ایجاد چهار هزار و ۲۵ فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: راه‌اندازی و تشکیل ۱۲ تعاونی زنان سرپرست خانوار در شهرستان‌ها و ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در دستورکار قرار دارد.

نصیری اظهار داشت: برای ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی ۳۳میلیارد ریال اعتبار از محل شرکت نفت اختصاص داده شده و مابقی تخصیص اعتبار در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال بهزیستی استان در سالجاری یک‌هزار و ۳۵۹ شغل با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال است، گفت: ۴۲۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص داده شده و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرایی، اشتغال در کارگاه و واحد‌های تولیدی و یا خوداشتغالی فراهم شده است.

نصیری اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف و همچنین حمایت از کارفرمان برای استفاده از ظرفیت جامعه هدف در واحد‌های تولیدی و کارگاهی مشوق‌های در نظر گرفته شده که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال از مهمترین طرح‌های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف است.

وی به افزایش مستمری و کمک هزینه معیشت خانواده‌های زیرپوشش این نهاد، افزایش مستمری، حق پرستاری افراد دارای ضایع نخاعی، کمک هزینه معیشت خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و زنان سرپرست خانوار و کمک هزینه امداد کودکان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: هم اینک ۳۲ هزار معلول زیرپوشش سازمان بهزبستی استان قرار دارند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی و مابقی به صورت موردی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور جمع‌آوری معتادان تزریقی و پرخطر در استان با هدف کاهش آسیب ایدز و هپاتیت و ارائه خدمات بهداشتی مشاوره‌ای و حمایتی مرکز "دی. آی. سی" در استان فعال شده و معتادان تزریقی و پرخطر از سوی دادگستری و مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

وی به راه‌اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: در این مرکز درمان معتادان به صورت چند جانبه و ارائه خدمات به صورت تجمیعی و با پیگیری پس از بهبود از جمله ایجاد اشتغال پایدار پیگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید


نصیری گفت: در راستای رفع مشکل مسکن معلولان و توانمندسازی این قشر از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان یک‌هزار و ۷۳ مسکن به خانواده‌های دارای افراد معلول واگذار شده است.

علی نصیری افزود: احداث ۲۳۰ واحد مسکن جدید برای جامعه هدف به خصوص خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر تا پایان سالجاری در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه تعهد احداث مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در سالجاری یک‌هزار و ۲۶۵واحد است، گفت: ۶۰ درصد تعهد مسکن استان محقق شده و هم‌اکنون ۳۳۴ واحد مسکن مددجویان بهزیستی آماده واگذاری است.

به گفته وی، تعهد استان در زمینه واگذاری مسکن در سال‌گذشته ۶۸۶ واحد بود که همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی ۷۹۴ واحد مسکن با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به مددجویان واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال یک‌هزار و ۸۵۰ نفر از مددجویان واجد شرایط در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

 

 

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.