از دستگیری متهم متواری تا کلاهبرداری به بهانه فروش وسایل کشاورزی

مهم‌ترین حوادث ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در کامیون

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان "کوه چنار" خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در تداوم اجرای طرح‌های عملیاتی، مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار با همکاری اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی مطلع شدند.

او با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، کامیون مورد نظر شناسایی و توقیف شد، گفت: در بازرسی از این کامیون، ۳۶۰ عدد انواع کیف، ۹۷ هزار و ۶۴۰ عدد انواع لوازم آشپزخانه، ۷ هزار و ۳۰۰ برگ کاغذ رنگی، یک هزار و ۷۰۰ دستگاه ماساژور، ۸ هزار و ۶۳۰ ثوب انواع لباس و مقادیر زیادی لوازم تزئینی تولد، انواع عروسک و توپ بسکتبال قاچاق فاقد مدارک قانونی که به صورت ماهرانه‌ای در زیر بار کامیون جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دزد دوچرخه‌های شیراز دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق دوچرخه با ۳۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه در شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه تجسس قرار گرفت.

او گفت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی از اموال مسروقه کشف شد، افزود: آن‌ها پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کلاهبرداری به بهانه فروش وسایل کشاورزی

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با درج آگهی فروش وسایل کشاورزی در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شیرازی کرده بود، شناسایی شد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق خرید وسایل کشاورزی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان "فروش وسایل کشاورزی" برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست نموده و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبوده است.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با همین شگرد از ۸ نفر دیگر مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

سرهنگ سلیمانی از هموطنان خواست در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

دستگیری متهم متواری در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شناسایی و دستگیری یک متهم متواری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، در محور "جهرم- شیراز" به یک کامیون آمیکو مظنون و دستور ایست به آن را صادر کردند.

او گفت: پس از متوقف کردن خودرو و استعلام از هویت راننده مشخص شد وی دارای حکم جلب از دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان جهرم در رابطه با حمل و نگهداری ۲۰۵ کیلوگرم موادمخدر است.

سرهنگ رزمجویی در ادامه گفت: متهم در حین استعلام بلافاصله با خودرو مذکور اقدام به فرار کرد که طی مسافتی تعقیب گریز سرانجام با اقدامات پلیسی خودرو متوقف و متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان گردید، یادآور شد: شماره تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های ضروری شهروندان است.

کشف خودرو مسروقه در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از کشف یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ مسروقه خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: ماموران پلیس آگاهی کوار هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۲۰۶ که در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

اوگفت: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این خصوص سارق دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به مالکان وسایط نقلیه توصیه کرد: حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزاتی نظیر قفل فرمان، پدال و ... برای خودرو‌های خود استفاده کنند و پلیس را در کاهش جرایم یاری رسانند.

توقیف شوتی‌های حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از توقیف ۲ دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی گفت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های سواری تیزرو موسوم به شوتی حامل کالای قاچاق، موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان ۲ دستگاه سواری تیزرو موسوم به شوتی را توقیف و در بازرسی از این خودرو‌ها ۶۲۰ ثوب انواع پوشاک و ۲۹۲ جفت انواع کفش‌های خارجی و قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: در این راستا ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ یوسف" با بیان این که ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

هشدار‌های پلیس داراب  در راستای پیشگیری از سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان داراب در خصوص جلوگیری از سرقت خودرو هشدار‌هایی به شهروندان ارائه کرد و گفت: سارقان در بیشتر موارد در کمین خودرو‌هایی هستند که صاحبان آن‌ها بدون رعایت نکات ایمنی خودرو‌های خود را در محلی پارک می‌کنند.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: اکثر سرقت‌ها مربوط به خودرو‌هایی است که فاقد تجهیزات ایمنی و سیستم ضد سرقت هستند و به تناسب هرچه ایمنی خودرو پایین‌تر باشد احتمال بروز سرقت در آن نیز بیشتر خواهد بود.

او  در ادامه هشدار‌های زیر را برای پیشگیری از سرقت خودرو به شهروندان ارائه کرد.

۱. همواره خودرو‌های خود را در محل‌های روشن پارک کنید.
۲. در هیچ شرایطی خوردو را در اختیار افرادی که شناخت کافی از آن‌ها ندارید، قرار ندهید.
۳. در حین گردش و تفریح، خودرو را در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ‌های عمومی پارک نمایید.
۴. در زمان ترک خودرو از قفل بودن درب‌ها اطمینان حاصل نمایید.
۵. در هنگام مراجعه به مراکز درمانی خونسردی خود راحفظ نموده و حتما درب‌های خودرو قفل شود.
۶. در هنگام تصادف‌ها یا نزاع‌هایی که احتمال ساختگی بودن آن‌ها وجود دارد از خودرو محافظت شود.
۷. در زمان ترک خودرو به هیچ عنوان افراد خردسال را داخل خودرو تنها نگذارید.
۸. در زمان ترک خودرو اسناد و اوراق شناسایی و یا اموال با ارزش را در داخل خودرو قرار ندهید.
۹. خودرو‌ها را در کنار خروجی اتوبان‌ها یا بزرگراه‌ها پارک نکنید (قرار دادن خودرو در کنار خروجی‌ها فرایند سرقت را در کمترین زمان ممکن برای سارقان فراهم می‌کند)
۱۰- در زمان سرقت خودرو خونسردی خود را حفظ کرده و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

سارق اماکن خصوصی با ۹ فقره سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۹ فقره سرقت در عملیات ماموران این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ حضرتی، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: با افزایش و هدفمند سازی گشت زنی‌های انتظامی ماموران با تحقیقات میدانی یک سارق ۳۶ ساله که دارای سابقه سرقت بوده شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: سارق در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس و با توجه به وجود مدارک و مستندات به ارتکاب ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت:امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است.

کشف سوخت قاچاق در  استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۱۷۶۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: مأموران انتظامی شهرستان استهبان هنگام ایست و بازرسی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مظنون و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۱۷۶۰ لیتر گازوئیل قاچاق می‌باشد که در این خصوص خودرو توقیف و راننده آن دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و راننده خودرو به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کشف گنج یاب قاچاق در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری ۳ متهم و کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی  گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر اینکه افرادی در کوه‌های سطح حوزه استحفاظی اقدام به حفاری غیر مجاز می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق کشف و در این راستا ۳ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار