از دستگیری عاملان تیراندازی درکوه‌چنار تا کلاهبرداری از رانندگان باربری

مهم‌ترین حوادث ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف وانت نیسان حامل ۶۲۷ کیلوگرم تریاک 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۶۲۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در ورودی شهر شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در راستای انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند فردی قاچاقچی قصد دارد مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را به شیوه جاسازی درون یک دستگاه خودرو وانت نیسان به سمت شهر شیراز حمل و تحویل دهد.

او گف: بلافاصله مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس در قالب دو اکیپ به محور ورودی شهر شیراز از سمت شهرستان سروستان اعزام و محور را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص خودرو وانت نیسان حامل مواد مخدر شناسایی و با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه "پل فسا" توقیف شد، گفت: در بازرسی از این خودرو ۶۲۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و فرد قاچاقچی نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ، به صورت ویژه و مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۲۴۳ کیلو تریاک در نی ریز

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۴۳ کیلوگرم تریاک توسط مأموران انتظامی در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی ریز برابر با اخبار و اطلاعات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند قاچاقچیان موادمخدر قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از طریق محور "رودخور- سیرجان" انتقال دهند.

او گفت: بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفته و تیم‌های عملیاتی به محور مورد نظر اعزام و در نهایت یک دستگاه خودرو پراید توسط مأموران شناسایی و دستور ایست داده شد که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سردار ملک زاده گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در نهایت قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با رها کردن خودرو، با توجه به تاریکی هوا از صحنه متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۴۳ کیلوگرم تریاک کشف شد، افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

توقیف پژو حامل پارچه قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۵۵ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری "۱۱ زند" پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر قصد تخلیه کالای قاچاق توسط راننده یک خودرو پژو ۴۰۵، بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از خودرو مذکور، ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

۹۲ کیلو تریاک در خودرو پراید

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از توقیف یک خودرو پراید و کشف ۹۲ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب هنگام گشت زنی در محور خروجی داراب به سمت شهرستان شیراز، به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، ۹۲ کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

دستگیری سارق درون خودرو با ۱۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: سارق درون خودرو با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری مرکزی با تحقیقات میدانی و بررسی‌های صورت گرفته یک سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: سارق در تحقیقات پلیس به ۱۱ فقره سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ هاشمی گفت: مردم باید همواره هشدار‌های پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده قرار داده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف شکر احتکار شده در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۱۵ هزار کیلو شکر احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با پدیده شوم احتکار و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی شکر در یک انباری در یکی از محله‌های این شهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، ماموران موفق شدند در بازرسی به عمل آمده از آن انبار، ۱۵ هزار کیلو شکر که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد ارزش این محموله احتکار شده را برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا گردید.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۷ سارق و معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی گفت: در راستای مطالبات مردمی و برخورد با مخلان نظم و امنیت، طرح ارتقا امنیت اجتماعی در حوزه شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: ماموران با هماهنگی قضائی به محل‌های شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، ۱۲ سارق و ۵ معتاد متجاهر را دستگیر و جمع آوری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا گفت: در اجرای این طرح یک خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱۷۰ گرم مواد مخدر صنعتی کشف شد.

سرهنگ نجفی در پایان ضمن اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: پلیس همواره به صورت شبانه روزی آمادگی پاسخگویی به مطالبات شهروندان را داشته و آن‌ها می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در این خصوص مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

عاملان تیراندازی درکوه چنار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کوه چنار از شناسایی و دستگیری عاملان تیر اندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی گفت: به دنبال وقوع سه فقره تیراندازی در محله‌های شهرستان کوه چنار، شناسایی و دستگیری افراد هنجار شکن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به متواری شدن متهمان قبل از رسیدن ماموران انتظامی به محل‌های وقوع جرم، گفت: ماموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، ۲ متهم را در این خصوص شناسایی و ان‌ها را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد، ۳ قبضه سلاح ساچمه زنی و تعداد ۱۳ فشنگ مربوطه کشف شد.

او با بیان اینکه متهمان انگیزه خود از تیراندازی در سطح شهرستان را خصومت شخصی با افراد عنوان کردند، گفت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ محمدی در پایان تأکید کرد: پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت نمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چهارچوب قانون برخورد می‌کند.

کلاهبرداری از رانندگان باربری به بهانه کمیسیون ورزرو بار در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی ودستگیری یک فرد کلاهبردار که با ترفند اعلام بار جعلی در نرم افزار‌های آگهی محور از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی درتشریح این خبر گفت: چند شهروند با ارائه شکایت به پلیس فتا مدعی شدند جهت رزرو بار مبالغ میلیونی را به حساب فردی واریز کرده و بعداً متوجه شده اند که صاحب تبلیغ کلاهبردار است لذا رسیدگی به موضوع در دستورکارماموران پلیس فتا شهرستان قرارگرفت.

او گفت: کارشناسان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز وموفق شدنددراین خصوص یک نفر راشناسایی وبا هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهم دربازجویی اولیه انگیزه خود از این اقدام را کسب درآمد بیان کرده، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با توجه به روند رو به رشد برنامه‌های کاربر محور حوزه فناوری اطلاعات و کلاهبرداری‌های احتمالی این حوزه، به رانندگان خودرو‌های سنگین و باربری توصیه کرد: از پرداخت هر گونه وجهی به بهانه‌های کمیسیون، هزینه رزرو بار و …. در فضای مجازی بدون شناخت یا احراز هویت صحیح از صاحب تبلیغ آگهی اکیداً خودداری کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار