رهبر کره شمالی به بشار اسد تسلیت گفت

رهبر کره شمالی پس از زلزله مرگبار ۷.۸ ریشتری با ارسال پیامی، فاجعه مرگبار زمین لرزه را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تسلیت گفت.

کیم جونگ اون در پیام سه‌شنبه خود به بشار اسد، به بازماندگان قربانیان زلزله تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ، رهبر کره شمالی در پیام خود گفت: یقین دارم دولت و مردم سوریه تحت رهبری شما بر هر چه زودتر خسارت‌های این زلزله فایق خواهد آمد و زندگی افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند به ثبات خواهد رسید.

سوریه یکی از کشور‌هایی است که روابط دوستانه خود را با کره شمالی حفظ کرده است.

شمار جان‌باختگان زلزله در سوریه به ۲ هزار و ۳۷۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۲ هزار و ۵۵۴ تن رسیده است. سوریه اعلام کرده که امکان دریافت و رساندن کمک‌های بشردوستانه کشور‌های دیگر به زلزله‌زدگان فراهم است.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه گفت: دولت سوریه آماده است که امکان تحویل کمک به همه مناطق را فراهم کند، به شرطی که این کمک‌ها به دست تروریست‌ها نرسد.

«عادلهید مارشانگ» یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت  می گوید سوریه به دلیل سال‌ها جنگ و نیز مواجه با شیوع وبا، هم‌اینک در اجابت نیاز‌های اساسی زلزله زدگان در طول مرز با ترکیه عاجز است.بحران زلزله در سوریه در رأس سایر بحران‌های فعلی در منطقه قرار دارد. نیاز به کمک‌های بشردوستانه در سرتاسر سوریه به دلیل ۱۲ سال جنگ و بحران‌های پیچیده این کشور، به بالاترین سطح خود رسیده است. نیاز به کمک در سوریه جدی و فوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
هههههههه تو از زلزله بدتری برای کشور خودت اقای کیم جونگ اون
آخرین اخبار