گاز به بام ایران رسید

عملیات گازرسانی به روستا‌های بخش لاریجان آمل آغاز شد.

سیدعباس حسینی فرماندار ویژه آمل در آئین روشن شدن مشعل گازرسانی به روستا‌های لاریجان، گفت: ۵ روستای بخش لاریجان این شهرستان هم ‎اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

او افزود: شبکه گذاری عملیات گازرسانی در ۱۳ روستا انجام شده است و پیمانکاران در حال نصب انشعابات گاز در بخش لاریجان هستند.

حسینی گفت: عملیات گازرسانی به بخش کوهستانی و صعب‎العبور لاریجان با توجه به سرمای شدید هوا و برودت بسیار سخت است، ولی با تلاش پیمانکاران و عوامل شرکت گاز عملیات گازرسانی به بخش لاریجان با پیشرفت خوبی همراه است.

رضا علیزاده رئیس شرکت گاز ناحیه آمل نیز گفت:عملیات شبکه گذاری گاز طبیعی به پنج روستا‌های آبگرم، ملار، امیرآباد، گزانه و اهلینه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال انجام شد.

او با بیان اینکه برای عملیات شبکه گذاری لوله‌های گاز در لاریجان از سال ۱۳۹۶ اقدام شد، افزود: در حال حاضر با اتصال به شبکه گازرسانی منطقه رینه از نعمت گاز طبیعی در روز‌های سرد زمستان برخوردار شد و از هفته‌های بعد با فعالیت پیمانکار و نصب علمک دیگر مناطق تا پایان سال از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

او با اشاره به لوله گذاری کامل در این پنج روستای لاریجان، ادامه داد: قرار بود این روستا‌ها به شبکه اصلی گاز محور هراز و منطقه گزنک متصل شوند، ولی برای تسریع در عملیات، شبکه گذاری از سمت رینه انجام شد.

علیزاده با بیان اینکه با اتصال شبکه گذاری اصلی گاز در محور هراز کل منطقه بالادست به تعداد ۳۰ روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، گفت: شهر رینه و چهار روستای گرنا، پلمون، لزیرک و انهه هم اکنون از نعمت گاز برخوردارند و با اتصال پنج روستای دیگر به شبکه گاز طبیعی می‌توان آینده روشن را برای لاریجان شاهد بود.

او با تأکید بر اینکه منطقه پلور و قلعه دختر هم هفته آینده گازدار می‌شوند، افزود: با اجرای شبکه اصلی گاز از محور هراز ۱۳ روستای دیگر لاریجان در منطقه بالادست از نعمت گاز برخوردار می‌شوند با توجه به اینکه شبگه گذاری داخلی در بسیاری مناطق انجام شده و منتظر اتصال آن به شبکه اصلی هستیم.

بخش لاریجان در دامنه کوه دماوند قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.