برگزاری جشنواره بزرگ عشایر استان کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ عشایر این استان در شهرستان قصرشیرین، گفت : ۱۴ ایل در استان داریم که یک نفر به نمایندگی از هر ایل با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سوار بر اسب، در رژه اسب‌ها شرکت می‌کنند.

علی‌جعفر رضایی، سرپرست اداره‌کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت : عرضه محصولات تولیدی عشایر، تجلیل از خانواده معظم شهدای عشایر، تجلیل از بزرگان و سران عشایر، برگزاری بازی‌های بومی محلی، پخت غذا‌های محلی، موسیقی و نوا‌های محلی، برپایی میز خدمت و برنامه‌های فرهنگی در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارائه توانمندی‌های عشایر در تولید صنایع دستی و فرآورده‌های دامی و لبنی؛ اجرا و در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری رژه اسب‌ها در جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی، گفت: در استان کرمانشاه ۱۴ ایل داریم که یک نفر به نمایندگی از هر ایل با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سوار بر اسب در این رژه شرکت خواهند کرد.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر استان کرمانشاه افزود: در جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی با برگزاری پویش ملی «هر سیاه چادر عشایری یک پرچم» وحدت و همدلی در بین اقوام بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر استان طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری، گفت: توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ تُن نهاده دامی، توزیع ۴۴۴ پنل خورشیدی بین عشایر، توزیع ۱۵۴ هزار کیسه آرد معادل ۶ هزار و ۱۵۰ تُن (سهمیه هر نفر ۱۲ کیلو)، توزیع ۲ میلیون و ۲۰۰ لیتر نفت سفید، توزیع ۹۸ هزار سیلندر ۱۱ کیلویی (سرانه هر خانوار ۴ عدد)، آبرسانی سیار با ۳۷ تانکر سیار از جمله خدمات ارائه شده به ۱۰ هزار خانوار عشایر بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار