شهریه مدارس هیئت امنایی اختیاری می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عنوان مالی برای مدارس هیئت امنایی اشتباه است، گفت: شهریه مدارس هیئت امنایی از سال تحصیلی جدید اختیاری می‌شود.

احمد محمودزاده معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش امروز (۱۹ بهمن) در حاشیه بازدید از تعدادی از مدارس غیردولتی استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۱۳.۵ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیلی می‌کنند، گفت : در کشور ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی داریم که ۲.۲ میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه روی کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی تاکید داریم، گفت: باید مدارس را از آموزش تک بعدی به سمت آموزش تمام ساحتی سوق دهیم.

محمودزاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی شاغل در مدارس غیردولتی، گفت: در تلاشیم تا با ارتقای توانمندی معلمان، دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی تحویل اجتماع بدهیم.

محمودزاده تاکید کرد: دانش‌آموزان امروز آینده سازان فردای کشور بوده، لذا باید در جهت تربیت صحیح آن‌ها به عنوان مدیران و مسئولان فردای کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۵۰۰ مدرسه هیئت امنایی داریم، گفت: در این مدارس ۱.۲ میلیون دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

محمود زاده با بیان اینکه باید به سمت مشارکت چندوجهی خانواده‌ها در اداره مدارس هیئت امنایی برویم، گفت: در ایجاد مدارس هیئت امنایی نگاه مشارکتی همه جانبه خانواده‌ها مطرح بوده، اما متاسفانه تعدادی از مدارس هیئت امنایی از این هدف انحراف داشته و به سمت مشارکت صرفا مادی خانواده‌ها در امور مدرسه رفته‌اند که در تلاشیم مدارس هیئت امنایی را به سمت مشارکت چندوجهی خانواده‌ها سوق دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مشارکت خانواده‌ها در اداره مدارس هیئت امنایی باید چند جانبه بوده و صرفا مادی و منوط به پرداخت شهریه نباشد، کما اینکه هم اکنون در برخی از استان‌های کشور خانواده‌ها در حوزه‌های دیگری مثل ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان بیمار مدارس هیئت امنایی پای کار آمده‌اند.

محمودزاده با بیان اینکه مطرح شدن عنوان شهریه در مدارس هیئت امنایی از اول اشتباه بوده، گفت: این مدارس با امکانات دولتی اداره می‌شوند، لذا به سمتی می‌رویم که شهریه این مدارس را از حالت اجباری خارج کنیم.

وی اشاره‌ای به فعالیت ۴۰ هزار خیر حوزه آموزش و پرورش در کشور داشت و گفت: ۳۰ درصد این خیرین علاوه بر مشارکت در مدرسه سازی، علاقمند به مشارکت در حوزه مدرسه داری هم هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، در سفر یک روزه خود به کرمانشاه از تعدادی از مدارس غیردولتی استان بازدید و در آیین افتتاحیه مدرسه غیردولتی رایان و پانسیون مطالعاتی مدرسه هوشمند کرمانشاه شرکت کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار