نخبه قضایی بسیار کم است

بابایی گفت: نخبه قضایی بسیار کم است بنابراین استعداد‌های درخشان باید به این سمت هدایت شوند.

جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، مهدی علیزاده رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونان هر دو سازمان برگزار شد.

حسن بابایی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه تفاهم‌نامه جامعه همکاری میان دو سازمان به زودی منعقد می‌شود، اظهارکرد: متأسفانه استعداد‌های درخشان در کشور به یک الی دو رشته خاص هدایت می‌شوند درحالی که اگر در رشته علوم انسانی نیز نقش آفرینی کنند می‌توانیم اقتصاددان‌ها، جامعه‌شناسان، مدیران و قضات بسیار خوبی داشته باشیم، بنابراین عدم معرفی صحیح رشته علوم انسانی و رشته‌های مختلف جامع‌شناسی در جامعه خسران ایجاد می‌کند.

وی افزود: اهمیت رشته علوم انسانی باید مطرح شود، نخبه قضایی بسیار کم است بنابراین استعداد‌های درخشان باید به این سمت هدایت شوند و در این زمینه دانشگاه علوم قضایی بستر خوبی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ظرفیت مالکیت معنوی و وجود مدیران با سابقه در سازمان ثبت اسناد باعث شده است که بتوانیم در حوزه توانمندسازی ورود کرده و آموزش‌های لازم را بدهیم تا دانش و ایده به عمل تبدیل شود و در قالب گواهی اختراع یا در قالب طرح یا ایده ثبت شود همچنین این ظرفیت را داریم که ثبت داخلی و ثبت بین‌المللی کنیم.

وی در ادامه گفت: این آمادگی وجود دارد تا استعداد‌های درخشان در قالب اردو‌ها و تور‌ها از مرکز سازمان ثبت اسناد بازدید داشته باشند تا مطلع شوند که چگونه از نخبگان و ایده‌هایشان حمایت می‌کنیم و به ثبت طرح و ایده‌ها می‌پردازیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: باید مشکل حوزه تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد مراکز آموزشی را برطرف کنیم، همچنین باید بحث صدور سند در حوزه املاک و مستندسازی‌ها با جدیت پیگیری شود در همین زمینه تمام هزینه‌های مربوط به نقشه‌برداری را انجام می‌دهیم، اما سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان باید پیش‌قدم شود تا مستندسازی صورت گیرد و منتج به صدور سند شود.

وی افزود: هدف از سازمان استعداد‌های درخشان فقط رشد علمی نیست و باید رشد معنوی نیز به عنوان یک هدف دیگر در این مجموعه در نظر گرفته شود.

برچسب ها: قوه قضاییه ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
اگه کانون وکلا اجازه بدن نخبه ها وارد میشن

حقوق و دستمزد وکلا و بررسی کنین
آخرین اخبار