خرید ۱۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی

۱۵۲ هزار تن گندم امسال و پارسال از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: این اداره کل امسال و پارسال ۱۵۲ هزار و ۵۲۹ تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری کرده است که ۸۴ هزار تن آن مربوط به امسال است.

او افزود: ۵۵ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان امسال به کشت گندم اختصاص یافته بود و گندم تولیدی استان به ارزش ۹۷۵ میلیارد تومان از گندمکاران مازندرانی تضمینی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: کشاورزان با انعقاد قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی از مشوق‌های ویژه‌ای مانند تسهیلات بانکی، ارائه خدمات آموزشی و تامین نهاده‌ها برخوردار خواهند شد.

او با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۸۱ تن دانه روغنی کلزا و یک هزار و ۶۰۹ تن سویا نیز پارسال و امسال از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: ۴۲ هزار تن برنج نیز دهسال گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وفایی نژاد در خصوص واردات گندم و روغن خوراکی نیز گفت: از سال ۹۷ تا امسال ۶۷۳ هزار و ۶۱۳ تن گندم و ۳۵۸ هزار و ۱۴۳ تن روغن خوراکی از وارد استان شد که ۵۵۹ هزار و ۳۳۰ تن گندم و ۲۲۷ هزار و ۲۴۸ تن روغن آن مربوط به پارسال و امسال بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران درباره ذخیره سازی گندم و کالا‌های اساسی، گفت: ظرفیت سیلوی ذخیره گندم بخش دولتی ۱۰۳ هزار تن، ظرفیت انبار کالای اساسی ۳۶ هزار و ۲۵۰ تن، ظرفیت سیلوی ذخیره گندم بخش خصوصی ۲۹۴ هزار تن و ظرفیت انبار ساده و مکانیزه این بخش ۲۶۵ هزار تن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار