احیای ۴۴ واحد راکد و ایجاد ۶۰۰ فرصت شغلی در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از احیای ۴۴ واحد راکد با ایجاد بیش از ۶۰۰ اشتغال مستقیم در قم خبر داد.

 محسن امیدیان ، با اشاره به اینکه دهه فجر سرفصلی برای یادآوری آرمان‌های امام راحل است،گفت: انقلاب اسلامی صفحه جدیدی در تاریخ سیاسی و اجتماعی دنیا رقم‌زده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: دولت سیزدهم به دنبال توقعی که مردم از ارکان نظام در حوزه‌های مختلف خدمت‌گزاری و ارائه خدمات دارند، شکل‌گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه رویکرد‌های دولت سیزدهم متفاوت است، بیان کرد: در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصاد، مسائل روی زمین‌مانده‌ای از دولت‌های قبل باقی‌مانده است.

امیدیان با تأکید بر اینکه حل مسائل روی زمین‌مانده ازجمله رویکرد‌های اصلی این دولت است، خاطرنشان کرد: در استان قم نیز این رویکرد وجود دارد و مردم حل بسیاری از مشکلات و مسائلی که از گذشته مانده بود را درحال مشاهده هستند.

او ادامه داد: طی هفته‌های گذشته نمایشگاه بین‌المللی استان قم میزبان بزرگ‌ترین رویداد کفش ایران بود که بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی به‌عنوان تاجر از قاره‌های مختلف در آن حضور پیدا کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در قم یاد کرد و گفت: سال‌ها دغدغه این موضوع وجود داشت، ولی محقق نمی‌شد، اما امروز نقشه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری درحال تکمیل است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

امیدیان با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه فرش یکی از دغدغه‌های استان است، تصریح کرد: مسائل این نمایشگاه نیز از سال ۸۹ روی زمین‌مانده است که به مردم وعده می‌دهیم به‌زودی مشکلات این نمایشگاه نیز رفع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: اطلس جامع سرمایه‌گذاری نیز یکی از زیربنا‌هایی است که پیش از سرمایه‌گذاری می‌توان برای اطلاع از ظرفیت‌ها به آن رجوع کرد.

امیدیان با اشاره به تبیین نقشه راه اقتصادی استان، یادآور شد: در عرصه اقتصادی استان ۶ راهبرد را مشخص کرده و در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر اینکه مصادیق، نتایج و بازیگران این راهبرد‌ها مشخص شده‌اند،تصریح کرد: نخستین راهبرد، نگاه همزمان به اشتغال و افزایش نرخ رشد در استان است.

امیدیان اضافه کرد: رئیس‌جمهور دائماً به موضوع اشتغال و افزایش نرخ رشد تأکید دارند و نگاه استان به تحقق هردوی این‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه از دیگر رویکرد‌های استان، مردم محوری در حل نظام مسائل استان است، عنوان کرد: امروز مدیران استان در دسترس مردم قرار دارند و گاهی مردم با یک پیامک به مدیر مربوطه دسترسی پیدا خواهند کرد.

امیدیان احیای واحد‌های راکد را به‌عنوان یکی دیگر از راهبرد‌های استان مدنظر قرار داد و افزود: از ابتدای سال جاری ۴۴ واحد راکد در استان قم احیا شده است که در این واحد‌ها شاهد ایجاد بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار