وزیر نیرو:

ظرفیت سالانه ساخت نیروگاه در کشور، بیش از ۷ هزار مگاوات است

محرابیان گفت: امروز ظرفیت سالانه ساخت نیروگاه در کشور، بیش از ۷ هزار مگاوات است درحالی که قبل از انقلاب کل ظرفیت تولید برق کشور حدود ۷ هزار مگاوات بود.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو امروز در آیین افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زرند با بیان اینکه در کتاب خاطرات اسد الله اعلم نوشته است که  آن زمان  فقط ۴ درصد روستا‌های ایران از برق و ۱ درصد از آب برخورد دار بودند، گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۹۹.۷ درصد روستاها و ۱۰۰ درصد شهرهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند و مقایسه این رقم با کشورهای توسعه یافته نشان می دهد، مسیر خدمت رسانی نظام با سرعت و شدت در طول این سال ها پیشرفت داشته است.

او افزود: امروز ظرفیت ساخت نیروگاه در کشور در هر سال بیش از ۷ هزار  مگاوات می باشد و این درحالی است که در قبل از انقلاب کل ظرفیت تولید برق کشور حدود ۷هزار مگاوات بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه با راه اندازی این نیروگاه مردم از برق پایدار برخوردار می شوند، بیان کرد: ظرفیت های خوبی از پارسال تاکنون به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه وعده می دهم به لطف خدا  در پروژه‌هایی که در حوزه‌های ما است، خدماتی را به مردم ارائه دهیم که رضایت مردم را در بر داشته باشد، از اقداماتی که باید در شهرستان زرند انجام شود، سخن به میان آورد و بیان کرد: در مورد تامین آب پایدار متعهد هستیم و مشکل تامین آب پایدار زرند حل می شود.

محرابیان افزود: در طرح بزرگ آبرسانی به کرمان و رفسنجان اعلام کردم که شهرهای شمال استان در برنامه قرار دارند و عملیات اجرایی این طرح ها به زودی آغاز و مردم کرمان و زرند از آن شاد خواهند شد.

او به مسئولان مربوطه توصیه کرد: در کنار کار نیروگاه به مسائل اطراف نیروگاه هم توجه داشته باشید و  خواسته های مردم برای مدیران بار مالی زیادی ندارد؛ اما بار مسئولیت سنگینی دارد.

وزیر نیرو افزود: اولویت تامین نیرو باید روستاهای اطراف شهرستان زرند و استان کرمان باشد که در این موضوع رضایت مردم حاصل شود و در پروژه هایی که استاندار اعلام کنند در حوزه مسئولیت اجتماعی، خدماتی را به مردم این خطه هدیه خواهیم داد.

محرابیان تصریح کرد: من مهم ترین وظیفه ام در این جلسه قدردانی  از عزیزانی است که در راه پشرفت رفاه و توسعه این مملکت تلاش می‌کنند. 

 او با اشاره به بهره برداری بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زرند بیان داشت:  ما دیدیم که همکاران چه تلاش و مجاهدت هایی  می‌کنند و غیر قابل تصور بود که این مجموعه در این مدت کوتاه به مرحله بهره برداری برسد و من  دست تک تک همکاران را می بوسم که کمک کردند این نیروگاه به بهره برداری برسد. 

وزیر نیرو همچنین از استاندار کرمان، فرماندار شهرستان زرند و نماینده مردم شهرستان زرند در مجلس تشکر کرد که به صورت جدی موارد را پیگیری می‌کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار