تاکید شرمن بر اقدام علیه چین در ارتباط با ماجرای بالون

معاون وزیر خارجه آمریکا از اقدامات واشنگتن علیه نهاد‌های چینی مرتبط با بالون این کشور خبر داد.

با تشدید تنش‌ها در روز‌های اخیر میان آمریکا و چین درباره پرواز بالون پکن در آسمان این کشور، اکنون واشنگتن از برداشتن گام‌هایی جهت هدف قرار دادن چین به دلیل این اقدام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا در نظر دارد اقداماتی را علیه نهاد‌های مرتبط با ارتش چین که از ورود بالون  این کشور به آسمان ایالات متحده حمایت کرده اند خبر داد.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد: پرواز بالون جاسوسی چین بر فراز آمریکا بار دیگر نشان دهنده تلاش‌های چین به منظور بازطراحی نظم جهانی است. با این حال، آمریکا به طور مداوم مانع از بهره برداری چین از فناوری آمریکا به منظور مدرن سازی ارتش خود می‌شود.

شرمن با اشاره به ساختار نظام بین الملل و ظهور قدرت‌های تجدید نظر طلب همانند پکن گفت: جمهوری خلق چین تنها رقیبی است که به دنبال بازطراحی کردن هدفمند نظم بین المللی به نفع خود است. هفته گذشته مردم آمریکا شاهد آخرین مثال از این حقیقت بودند.

وی با دفاع از عملکرد دولت بایدن در مقابله با نفوذ بالون تجسسی چین مدعی شد: ما موفق به رصد این بالون شده و آن را از نزدیک رهگیری کردیم. در نهایت این بالون جاسوسی که در ارتفاع بالا در حال رصد آسمان ما بود هدف قرار گرفت. این موضوع نقض آشکار حاکمیت آمریکا و مغایر با قوانین بین المللی بود.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پایان از گام‌های عملی واشنگتن علیه چین به دلیل این تخلف خبر داد و گفت: ما در حال کار بر روی اقداماتی علیه نهاد‌های نظامی پکن به دلیل حمایت از ورود این بالون جاسوسی به آسمان‌مان هستیم. ما اطمینان داریم این بالون به طور مستقیم با ارتش چین در ارتباط بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار