لاوروف: غرب نمی‌تواند امنیت ملی روسیه را تهدید کند

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه غرب نمی‌تواند امنیت ملی روسیه را تهدید کند، گفت مسکو برای تقویت حاکمیت ملی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) گفت: ارتش و نیروی دریایی روسیه به اندازه کافی با تهدیدات علیه امنیت ملی روسیه مقابله کرده‌اند و دستگاه دیپلماتیک ما نیز به نوبه خود از انجام هر کاری برای تقویت حاکمیت ملی و خنثی کردن چالش‌ها و تهدید‌های پیش روی مسکو از لحظات ابتدایی شکل‌گیری آنها، دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لاوروف تاکید کرد: گروهی از کشور‌های غربی جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته‌اند. آن‌ها در حقیقت یک «جنگ صلیبی» جدید علیه شرق به راه انداخته‌اند و نئونازی‌های اوکراین در حال ایفای نقش خود به عنوان پیش‌قراولان این سپاه صلیبی هستند.

وی افزود: با وجود تبلیغات مغرضانه و بی پایه و اساس واشنگتن، لندن و بروکسل علیه مسکو، ما همچنان به تقویت روابط گسترده خود با اکثر کشور‌های جهان در مناطق اوراسیا، آسیا، اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین و بر اساس منافع ملی و اساسی آن‌ها ادامه می‌دهیم.

لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه با نمایندگان منطقی محافل تجاری و سیاسی جوامع کشور‌های اروپایی که به ارزش دوستی با روسیه واقف هستند، گفتگو می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همه ما با تعهد به رعایت دموکراسی در روابط بین‌دولتی و رد قاطعانه نظم جهانی مبتنی بر مرکزیت ایالات متحده که بر مبنای باج‌گیری‌ها، تهدیدها، اولتیماتوم‌ها و بازی‌های سیاسی بی‌حاصل‌اش بنا شده است، متحد شده‌ایم و اجازه نخواهیم داد رویکرد قلدرمآبانه سیاست خارجی آمریکا جایی در دیپلماسی آینده قرن بیست و یکم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار