سامانه بارشی جدید وارد خراسان رضوی می‌شود

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: یک سامانه بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد استان می‌شود و بارش باران و برف در نواحی غربی خراسان رضوی را رقم می‌زند.

زهرا عنایتی کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل‌های نقشه هواشناسی، سامانه بارشی ظهر امروز از غرب وارد استان می‌شود که افزایش ابرناکی، افزایش بارش برف و باران، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در نواحی مستعد از بازخورد‌های این سامانه است.

او افزود: در نواحی سردسیری و کوهستانی نیز مه‌گرفتگی و کاهش دید به همراه کولاک برف پیش بینی شده است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت این سامانه تا روز‌های پایانی هفته ادامه دارد و بیشترین فعالیت آن از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه و روز چهارشنبه در نواحی شمال غربی خواهد بود.

عنایتی بیان کرد: روند افزایشی حدود هشت درجه‌ای دمای هوا نیز از فردا تا روز‌های پایانی هفته پیش بینی شده است به طوری که دمای هوای مشهد از چهار درجه امروز به ۱۲ درجه تا روز‌های پایانی هفته می‌رسد.

او تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۳ ایستگاه سنجش بارندگی در استان ۱۶ ایستگاه گزارش بارش ثبت کرده اند که بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان تربت جام با ۸.۹ میلیمتر بارندگی و بیشترین بارش برف نیز از کاخک گناباد با هشت سانتیمتر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین وزش باد هم از سبزوار با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده و در ایستگاه فرودگاه مشهد نیز ۲ دهم میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

عنایتی اظهار کرد: دمای هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی پنج تا صفر درجه متغیر بود و امروز نیز دمای هوا در گرمترین ساعات در مشهد به سه درجه بالای صفر و در سردترین ساعات نیز به منفی پنج درجه می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام حقوق مادرم را سازمان تامین اجتماعی نمیدهندباید با 100نفرازبازنشستگان تامین اجتماعی جلوی سازمان تامین اجتماعی اعتراض کنیم که آنقدر مردم آزاری نکنند.
آخرین اخبار