جام جهانی هاکی داخل سالن؛

ایران - آمریکا/ تقابل ملی پوشان برابر آمریکایی‌ها برای کسب جایگاه سوم

ششمین دوره جام جهانی هاکی داخل سالن ۲۰۲۳ امشب در پرتوریای آفریقای جنوبی ادامه می‌یابد و تیم ایران برای کسب عنوان سومی به میدان می‌رود.

به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در این دوره از رقابت‌ها ۱۲ تیم به مدت ۶ روز رقابت می‌کنند و از هر گروه ۴ تیم به دور یک چهارم نهایی راه یافتند. نتایج و برنامه ادامه دیدارهابه این شرح است:
 مردان - مرحله حذفی:
شنبه ۲۲ بهمن:
برای رده‌های یازدهم و دوازدهم:
نیوزیلند ۲ - ۷ استرالیا
برای رده‌های نهم و دهم:
قزاقستان - چک
دور نیمه نهایی:
ایران ۳ - ۸ اتریش (داور: لی بارون از انگلیس و آدام بَری از استرالیا)
برای ایران بهداد بیرانوند در دقیقه ۱۵، حمید نورانیان ۳۵ و رضا نوروز زاده ۳۷ گلزنی کردند و گل‌های تیم اتریش را میشائیل کورپر در دقایق ۴، ۲۸ و ۳۹، اونترکرخر ۱۰ و ۱۸، آیتنبرگر ۲۴ و ۳۰ و بیندر ۳۵ به ثمر رساندند.
تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو، ۴ - ۵ از تیم آرژانتین شکست خورد، ۸ - ۳ تیم آمریکا و ۶ - ۴ تیم استرالیا را مغلوب کرد و با تیم آ‏فریقای جنوبی به تساوی ۳ - ۳ و با چک به تساوی ۸ - ۸ رسید و با ۸ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. تیم ایران در دور یک چهارم نهایی پس از تساوی ۵ -۵ با بلژیک، در ضربات پنالتی ۵ - ۴ برنده شد.
هلند ۷ - ۳ آمریکا
رده بندی:
ایران - آمریکا (ساعت ۱۸:۳۰)
فینال:
هلند - اتریش
در جدول گلزنان فیلیپ سیمار از بلژیک و بوریس بورکهارت از هلند با ۱۵ گل صدرنشین مشترک شدند و مصطفی قاسم از آفریقای جنوبی، رضا نوروز زاده از ایران و میشائیل کورپر از اتریش با ۱۴ گل در رده سوم مشترک قرار گرفتند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های اتریش، آلمان و ایران اول تا سوم شدند.
در تاریخ جام جهانی هاکی داخل سالن، تیم آلمان با ۳ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و تیم‌های هلند (قهرمان دوره قبل) و اتریش با یک قهرمانی دوم مشترک و لهستان با ۳ نایب قهرمانی در رده چهارم قرار دارند. تیم ایران تا کنون ۴ بار در جام جهانی حاضر شده است که سال ۲۰۰۹ در رده نهم، سال ۲۰۱۵ چهارم و در سال ۲۰۱۸ سوم شد.
سال ۲۰۲۲ مسابقات در لیژ بلژیک به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.

زنان - مرحله حذفی:
برای رده‌های یازدهم و دوازدهم:
نیوزیلند ۴ - ۳ نامیبیا
برای رده‌های نهم و دهم:
آمریکا ۵ - ۱ قزاقستان
نیمه نهایی:
هلند - آفریقای جنوبی
اتریش - چک
در جدول گلزنان دنیا زوئینکلز از هلند با ۱۵ گل صدرنشین است.
در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های آلمان، هلند و بلاروس اول تا سوم شدند.
در جام جهانی هاکی داخل سالن زنان تیم آلمان با ۳ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سومی رکورد دار شد و تیم‌های هلند (قهرمان دوره قبل) با ۲ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی در رده دوم و اسپانیا و بلاروس با یک سومی در رده سوم قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار