صید رزق و روزی در دل کویر

۶۶۴ پرورش دهنده ماهی در خراسان جنوبی، رزق و روزی شان را از استخر‌ها می‌گیرند.

جعفری  با اشاره به اینکه علی رغم کویری بودن خراسان جنوبی در حوزه شیلات پتانسیل‌های بسیار خوبی وجود دارد، گفت: هزار و ۱۹۱ تن ماهی گرمابی و سردابی در ۱۰ ماهه امسال در خراسان جنوبی تولید شده است.

او افزود: از این مقدار حدود ۷۵ تُن انواع ماهی سردابی و حدود هزار و ۱۱۶ تُن ماهی گرمابی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش این میزان تولید ماهی گرمابی و سردابی حدود ۹۶ میلیارد تومان است، افزود: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور، آمورو فیتوفاک و ماهی سردابی از نوع قزل‌آلا است.

او با تأکید بر اینکه ماهی گرم آبی از نوع کپور به استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود، گفت: ۳۰ درصد از ماهی استان در داخل مصرف می‌شود و ۷۰ درصد به خارج از استان ارسال می‌شود.

جعفری ادامه داد: ماهی‌های گرمابی و سردابی خراسان جنوبی در ۶۷۶ استخر دو منظوره کشاورزی پرورش می‌یابند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۶۶۴ نفر بهره بردار شیلات فعالیت می‌کنند، بیان کرد: سال گذشته هزار و ۵۱۷ تن ماهی گرم آبی و سردابی در استخر‌های استان به ارزش حدود ۱۲۱ میلیارد تومان پرورش یافتند.

او با بیان اینکه برنامه ما بر رونق پرورش انواع ماهی‌های گرمابی و سردابی در استان است، یادآور شد: فرصت‌های اشتغال‌زایی بسیار خوبی نیز در این بخش به وجود آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.