کسب‌وکار‌های فرهنگ بنیان در راستای برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران و رویداد هم آورد بازار پردازی تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

بیش از یک سال از شروع فعالیت‌های دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در زمین بازار پردازی محصولات شخصیت محور می‌گذرد. در این مدت شاهد فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان این رویداد بزرگ بودیم.

امروز اهمیت عنصر «شخصیت» در «دنیای محتوا» به خصوص در صنعت فیلم و سرگرمی، به‌ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان بر کسی پوشیده نیست، اما مهم‌تر از آن «استراتژیک» بودن این اهمیت است. به عبارت دیگر تولید و تجاری سازی شخصیت‌های جذاب انیمیشن ایرانی با رویکرد جهانی از نان شب واجب‌تر است. محصولات فرهنگی کشورمان می‌تواند و باید جهانی شود و این جهانی شدن باید با فتح بازار‌های ملی آغاز شود.

حمایت از تولید، توزیع، تجاری‌سازی و توسعه این محصولات از کتاب‌های کمیک (پی‌نما) گرفته تا وب کمیک، انیمیشن، بازی‌های دیجیتال، بازی‌های رومیزی و اسباب‌بازی باید به‌طور ویژه و به‌صورت ملی انجام شود.

مردم ایران حق دارند در کنار محصولات سرگرم‌کننده وارداتی که امیدواریم سازوکار مناسبی برای نظارت بر ورود و عرضه آن در کشور فراهم شود به محصولات ایرانی-اسلامی مطلوب خود دسترسی داشته باشند و البته هنرمندان و تولیدکنندگان ایرانی حق دارند در کنار انبوهی از ویژند‌های خارجی، در میان هموطنان خود نفس کشیده و مخاطب داشته باشند؛ بنابراین ما امضاکنندگان این بیانیه و حاضران در رویداد بزرگ «هم‌آورد بازارپردازی تهران» معتقدیم که پایان اولین دوره این رویداد بزرگ، آغاز راهی مقدس و پر برکت است که در صورت استمرار، پایمردی و البته حمایت همه‌جانبه، افقی درخشان و خیره‌کننده خواهد داشت.

ما جامعه «بازارپردازان فرهنگ بنیان» ایران امیدواریم که با کمک مراکز، مؤسسات و سازمان‌های متولی، بتوانیم موانع موجود بر سر راه صنعتی شدن تولید و صادرات فرهنگ غنی، ایرانی-اسلامی را به خارج مرز‌ها برداریم. وقت آن رسیده تا کسب‌وکار‌های «شخصیت محور» دوران گذار خود را از نوجوانی به بلوغ و از شکل کارگاهی به شیوۀ صنعتی طی کند و این گذار نیازمند حمایت، یاری و توجه است.

رسیدن به چنین هدفی نیازمند برنامه‌ریزی و ساختار سازی است. دیگر، تولید‌های محدود و جزیره‌ای با کیفیت‌های متوسط کافی است. نگاه ما باید به وسعت جهانی که تشنه پیام‌های فرهنگی ایران‌زمین است، وسیع باشد و نگاه جهانی به مخاطب، نیازمند نگرش اقتصادی به تولید و توزیع است.

برای رسیدن به این رونق اقتصادی با تشکر از زحمات همه عزیزان در «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور»، مصممیم با تشکیل کنسرسیومی از ذینفعان صنایع فرهنگ بنیان و تأسیس شخصیتی حقوقی متشکل از آن‌ها اقدامات زیر را پیگیری و انجام دهیم:

تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت و شناسایی بازار‌های داخلی و خارجی.

تحقیق و پژوهش، برای تبدیل منابع و ایده‌های ارزشمند به محصولات جذاب برای بازار‌های داخلی و خارجی.

کشف و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولیدات مطلوب بازار؛ بازاریابی مؤثر محصولات ایرانی در بازار داخلی و خارجی.

تصویب قوانین حمایتی و هدایتی مؤثر در مجلس شورای اسلامی، همچون قانون کپی‌رایت داخلی و قیمت‌گذاری.

ائتلاف برای هم افزائی فروش آثار و ایجاد بستر مناسب برای بازار داخلی و خارجی.

حمایت و هویت بخشی به کسب‌وکار‌های فرهنگ بنیان به کمک صنوف و انجمن‌ها.

ما عهد می‌بندیم تا برای شکوفایی صنعت «بازار پردازی فرهنگ بنیان»، ایجاد چرخۀ اقتصادی مستقل، سالم و باثبات و ایجاد فرصت‌های برابر برای رشد استعداد‌های محروم در همۀ کشور همه تلاش خود را به کار بندیم و با در نظر داشتن امانتداری در ایده‌ها، اعتقاد به شایسته‌سالاری و حفظ روحیۀ کار تیمی، به خود و هم‌تیمی‌های خود ایمان داشته جسارت، سماجت و ممارست را بر پایۀ صداقت همراه خود کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار