شرکت پهپادسازی «بیرقدار» ترکیه برای زلزله زدگان خانه می‌سازد

شرکت تولید کننده پهپاد‌های «بیرقدار» از ساخت ۱۰۰۰ خانه برای زلزله زدگان ترکیه خبر داد.

سلجوق بیرقدار، رئیس هیئت مدیره شرکت ترکیه‌ای "بایکار"، پیشگام در توسعه پهپادها، از احداث رایگان ۱۰۰۰ خانه برای آسیب دیدگان زلزله جنوب این کشور خبر داد.

وی در ویدئویی که روز یکشنبه در توییتر از استان قهرمان‌ماراش منتشر کرد، این خبر را داد.

استان قهرمان‌ماراش، کانون دو زلزله شدیدی بود که در سحرگاه دوشنبه هفته گذشته رخ داد و خسارات جانی و مادی زیادی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بیرقدارگفت که مردم ترکیه تمام نیرو‌های خود را بسیج کردند و دست به دست هم دادند تا به آسیب دیدگان این فاجعه کمک کنند.

وی افزود: شکی نیست که بیشترین تلاش را قهرمانان گمنام ما انجام می‌دهند که با تمام وجود در سرما و برف و زمستان بر سر ویرانه‌ها مبارزه می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ترکیه‌ای "بایکار" ادامه داد: در سرلوحه نیاز‌های مبرم پس از این مرحله، ساخت مکان‌های جدید زندگی و مسکن برای مردم ما که در زلزله خانه‌های خود را از دست داده اند، قرار دارد.

او افزود: در این مرحله انشالله در حال اجرای پروژه کانتینری شهر مسکونی بایکار هستیم که با هماهنگی ریاست سازمان حوادث و فوریت‌های پزشکی (افاد) برای ۲۰۰۰ نفر از برادرانمان مسکن تامین می‌شود. این یک مکان موقتی برای زندگی آن‌ها خواهد بود.

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر سحرگاه دوشنبه گذشته بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را تکان داد. این زلزله تاکنون بیش از ۳۳ هزار کشته و هزاران مجروح برجای گذاشته است. سازمان ملل این حادثه طبیعی را دلخراش‌ترین رویداد در صد سال اخیر توصیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
لابد به شرط خدمت در ارتش ترکیه و تشکیل داعش برای حمله به ایران کمک شان می کند...
آخرین اخبار