ابلاغ بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران از ابلاغ بسته های تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

علی دیوسالار سرپرست راه و شهرسازی مازندران گفت: بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان، انبوه‌سازان در ۱۹ بند توسط وزیر راه و شهرسازی به استانداران ابلاغ شد.

او افزود: وزارت راه و شهرسازی این بسته تشویقی شهرسازانه ۱۹ بندی را با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن، ابلاغ کرد.

دیوسالار گفت: مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

او افزود:همچنین گره‌گشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحد ها، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری‌ها از ویژگی‌های دیگر این مصوبات ابلاغی است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ق
۰۵:۵۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
با سلام به عرض برسانم که به علت همکاری نکردن شهرداری در صدور پروانه می گویند حد اکثر دو طبقه بالای پیلوت مجازید.که اصلا برای سرمایه گذار به صرفا نیست حد اقل باید ۴ طبقه یا۵ طبقه پروانه بدهند که مردم ازاین بدبختی نجات بگیرند والا هیچ وقت مشکل بافت فرسوده حل نمی‌شود.چرا اذیت می کنند دلیلش معلوم نیست باعث تاسف است که همه بی درد هستند همه را گرفتار کردند و اکثر فرزندان مردم در بافت فرسوده مستاجر و گرفتار کسی در پی ثواب نیست.قصد حل مشکل راندارند فقط حرف تحویل مردم می دهنداگر حادثه ای پیش بیایدتازه بیدار می‌شوند که خیلی دیره.انشااله خدا کمک کند تا اتفاقی نیفتد لذا تادیر نشده به فکر چاره باشید