ادعای بنیاد جیمزتاون:

فرود سوخو ۳۵ در تهران یعنی تغییر موازنه قوا در غرب آسیا و قفقاز

یک بنیاد آمریکایی ادعا کرد با تعمیق روابط تهران_مسکو و در صورت تحویل سوخو ۳۵ به ایران موازنه قوا در منطقه تغییر خواهد کرد.

به ادعای بنیاد جیمزتاون، خبر خرید جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ روسیه از سوی ایران، آخرین نشانه از تعمیق روابط تهران و مسکو است. این تحول قابل توجهی است، زیرا در سال‌های اخیر، قرارداد‌های مشابهی برای فروش سوخو‌های روسی به الجزایر، مصر و اندونزی تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی لغو شد.

در نتیجه این کشور‌ها به جای آن هواپیما‌های جنگنده اف ۱۵ آمریکا یا جنگنده‌های فرانسوی رافال خریداری کردند. تا کنون، چین تنها کشوری است که موفق به خرید سوخو-۳۵ از روسیه شده است، اما مذاکرات هند با مسکو هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

این بنیاد در ادامه مدعی شد: در فضای ژئوپلیتیک جدیدی که جنگ روسیه علیه اوکراین به وجود آورده است، ایران ممکن است در واقع مقصد جدید جنگنده‌های روسی شود که نشان دهنده روابط نظامی رو به رشد میان مسکو و تهران است. سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ رسماً اعلام کرد که «در حال حاضر خرید سوخو سو ۳۵ به جای سوخو سو ۳۰ مطرح است. این موضوع در دستور کار است و امیدواریم در آینده بتوانیم این جنگنده‌های نسل ۴++ را دریافت کنیم». 

در حالی که منابع رسمی روسیه این خبر را نه تایید و نه تکذیب کردند، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، روز ۲۴ دی تایید کرد که «جنگنده‌های سوخو-۳۵ که ایران به روسیه سفارش داده است، اوایل سال ۱۴۰۲ وارد می‌شود. این نماینده مجلس گفت: تهران همچنین تجهیزات نظامی دیگری از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، سامانه‌های موشکی و بالگرد را به روسیه سفارش داده است.

جیمز تاون در ادامه ادعا کرد ایران در ازای صادرات پهپاد‌های خود به روسیه، هواپیما‌های سو-۳۵ را دریافت می‌کند. در حال حاضر، یافتن مدرکی مبنی بر قرارداد رسمی میان مسکو و تهران در مورد خرید دشوار است. در حالی که روسیه هنوز علناً در مورد رد یا تأیید وجود چنین قراردادی واکنش نشان نداده است، محرمانه نگه داشتن این موضوع توسط مسکو می‌تواند نتیجه تعمیق روابط بین دو کشور در زمینه مسائل دفاعی و امنیتی باشد.

این بنیاد آمریکایی اظهار کرد به گزارش اسپوتنیک روسی، «اگرچه به نظر می‌رسد هزینه نگهداری و راه اندازی این جت برای ایران بالا باشد، اما در صورت توافق بر سر تولید مشترک موتور سو-۳۵ در ایران، این هزینه‌ها می‌تواند کاهش یابد».

جیمز تاون در ادامه مدعی شد: از زاویه‌ای دیگر، خرید سوخو-۳۵ یکی از مهم‌ترین نتایجی است که تا این لحظه از لغو تحریم تسلیحاتی ایران حاصل شده است. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در ژوئیه ۲۰۱۵، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران تایید کرد. با این حال، با شکست برجام، «تمامی محدودیت‌ها در مورد عرضه تسلیحات اصلی به ایران و همه سلاح‌ها از ایران در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی شد. این بدان معناست که ایران از نظر قانونی قادر به خرید و فروش سلاح‌های متعارف از جمله سلاح‌های کوچک، موشک، بالگرد و تانک» است. علاوه بر این، تحریم صادرات موشک‌های بالستیک ایران قرار است در اکتبر ۲۰۲۳ لغو شود.

با این وجود، به نظر می‌رسد که اگر و زمانی که خرید جنگنده سوخو-۳۵ روسیه نهایی شود، یکی از مهم‌ترین خرید‌های تسلیحاتی در ایران از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ خواهد بود. این جنگنده ضمن نوسازی و افزایش توانمندی نیروی هوایی ایران، روابط نظامی و دفاعی نوپا میان تهران و مسکو را نیز وارد مرحله جدیدی خواهد کرد که پیامدهای کلیدی بر موازنه قوا و بازدارندگی در سراسر قفقاز جنوبی و غرب آسیا خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۲ ۱۱ تير ۱۴۰۲
پس.چرا.انقدرمیگن.سوخو.۳۵.میاد.پس.کی.میاد
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین شفیعی
۲۳:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۲
سلام بس کی روسیه سوخو۳۵ را تحویل میده اینم داره مثل اس۳۰۰میشه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۱:۳۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
به امید خدا ایران تا چند سال ‌آینده نیاز به سلاح و تجهیزات و حتی هواپیما و هلیکوپتر و...هیچ کشوری ندارد.پشت این مردم و مملکت اقا امام زمانمان هست.تعجیل در فرجش صلوات
Iran (Islamic Republic of)
حسین ارومیه
۲۳:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وای جی سی دست شمادراز.واقعا سوخو35 کی تحویل ایران میشودچندسال مردم منتظرچنین خبری هستندخوب که این خبرراشمابدهیدسوخو35
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
حالا کاری به این حرفها ندارم. وقتی دیدی آمریکا اروپا و اسرائیل و عرب‌های جاهل دارن از خرید یه جنگ افزار خودشونو جر میدن بدونید که کار خوبی داره انجام میشه. یه فشنگ هم که اضافه بشه میتونه باعث بازدارندگی بشه. حالا شاید همین سوخو رو مهندسی کردن و جنس بهترش رو ساختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
غرب باید بترسه اول از همه چی ما خدا رو داریم وایمان قوی در برابر دشمن ترس نداریم از لحاظ تسلیحات شکر خدا کم نمیاریم وبااین همه سال تحریم صدها برابر رشد کردیم وبااین همه ظلم که به کردن چون خدا پشتیبان مظلوم هست میبینی یک روز باید به دست وپای ایران بیفتد تا باشون ارتباط داشته باشه میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
الان عصر اف 35 و اینا بدرد موزه میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
یک بمب اتم از ده هزار تا f35 هم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
خرید هر چیزی از روسیه یا چین موجب خشمگین شدن غربی ها و غرب گدایان میشه ... بر خرید از روسیه و چین تاکید بسیار دارم !!!

با خرید از روسیه و چین بر غرب و غرب گدایان غلبه کنید !!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین اقا ارباب
۱۱:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
من خودم دیدم تو اسمون اصفهان که سوخوهااومدن تو هشتم شکاری.کشورما همونایی هستن که یه بی ۵۲رو گرفتن بهتر از خودش ساختن .پس نگران ۳۵ و۴۵ بودن سوخو نباشید.برین مدرسهدرستونو بخونین
Iran (Islamic Republic of)
علی انتظاری
۱۱:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
اول بگیر ،بعد حرفشو بزن.عمرا بدن.حسرته داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
این آهن قراضه ها به چه درد میخوره
بمب اتم بسازید. روسیه ما رو با 4 تا هواپیمای بی ارزش مسخره خودش نگه داشته
هر روز خبر این سوخو 35 ها میاد و هیچ هواپیمایی هم تحویل نگرفتیم
بمب اتم بسازید و منت هیچ کسی رو هم نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
الان غرب (ناتو) و کشور های شرقی ما از پاکستان تا کره شمالی و شمال ما روسیه سلاح هسته‌ای دارند که جنگنده در برابر تسلیحات اتمی آن ها؟!!!!!
24 تا که هیچ اگر 240000000000تا جنگنده هم داشته باشیم در مقابل قوای اتمی آن ها هیچ فایده ای ندارد
فقط باید برای دفاع و ترساندن آن ها سلاح اتمی داشته باشیم که حتی از شنیدن اسم ایران هم بترسند (مثل آمریکا که از کره شمالی مثل سگ وحشت داره)
الان پاکستان کشور اتمی است بخواد به ایران حمله اتمی داشته باشه چه سلاح داریم که اون ها رو از جمله منصرف کنه و باعث ترسوندن اون ها باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۹:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
آقای محترم تسلیحات و جنگنده های هوایی مورد نظر برای دفاع هوایی از مناطق مهم سیاسی و نظامی هست و لازم هست و باید سریعا خریداری بشه
Iran (Islamic Republic of)
حاج صمد
۲۱:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
شما یک بمب رو ببر تو خونه نگه داری کن ببین خودت بیشتر ترس از منفجر شدنش داری یا بقال سر کوچه ؟!!! الان اسراییل بیشتر ترس از حمله ی موشکی ایران و انفجار نیروگاه و تاسیسات هسته ای رو داره یا ایران؟!
Iran (Islamic Republic of)
آدم
۰۱:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
همیشه از اینهمه سادگی مردم کشورم متاسف میشم. چرا انقدر خود تحقیری دارید آخه چرا کشورتونو کم میبینید چرا هرجور دشمناتون دوس دارن فکر میکنید؟ خدایا سادگی بد دردیه


همه جهان به امتیازات ایران و ایرانی اقرار میکنن بجز احمقای داخلی

بابا دست از این جهان سومی بودن بردارید
زشته انقدر خنگی
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۹:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
همه ما دانشجوها و استادان و قشر تحصیلکرده احمق تو فهمیده و باهوش مادرزادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
از اسم نوشتنت معلومه که چه جور موجودی هستی
ممد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن توکلی
۲۳:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بابا راست میگه متاسفانه خود حقیر بینی عده ای ک از عوام گرفته تا استاد دانشگاه گریبان ذهن مشوش عده‌ای رو گرفته مثل همین خیر سرش ک استاد دانشگاه رو هم یدک می کشد «استاد صادق زیباکلام» ی نمونه بارز اسکل سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
علیشونم
۰۱:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
کلا ۲۴ تا سوخو ۳۵ هس دیکه با اینا تغییر موازنه میشه؟؟؟
برا تغییر موازنه بیشتر تر از ۱۰۰ تا سوخو ۳۵ نیاز داریم تازه یادتون باشه اینا هم نسل ۵ نیستن
Iran (Islamic Republic of)
un
۰۹:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
مگه فکر کردی باید ۲۴ میلیون تا باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رافائل
۱۱:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
داداش نسل پنجم هم مگه داریم؟میشه لطفا نام ببرید جنگنده های نسل ۵ رو؟
داداش گلم چرا بدون تحقیق و بدون اگاهی مطلبی بیان میکنید؟
اف ۳۵،اف ۲۲ اخرین ورژن هاشون نسل ۴ و ۴ پلاس هستند.سوخو۳۵ فلانکر اولین ورژنش نسل ۴ پلاس هست.این نسل بندی از پیدایش اولین جنگنده ها در جنگ جهانی دوم به اینور نسل بندی میشن و فعلا تحولی رو شاهد نبودیم که بشه انقلاب صنعتی هوا فضایی در مورد جنگنده ها که بخوایم بعنوان نسل پنج نام ببریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام چرا دولت بدهی اش را به سازمان تامین اجتماعی نمیدهد‌واینکه سازمان تامین اجتماعی با تأخیر حقوق من را میده واینکه عیدی من را نمیده که بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم وقیمت ویلچر5میلیون تومان است و اینکه زمین های روستایی رادولت باید به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دهد
Iran (Islamic Republic of)
محمد یاسمی
۲۰:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
کشوری مثل ایران که کلی دشمن داره و هر لحظه به فکر حمله هستن باید تا اونجایی که می تونه خودشو مسلح کنه. قیمت ویلچر و گرونی هم هیچ ربطی به خرید جنگ افزار نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
آمریکایی ابله تغییر موازنه در غرب آسیا خیلی وقته صورت گرفته سوخو ۳۵ دیگه چیه
تو خبر داری ایران تو این سالها چقدر سلاح راهبردی زیر زمین انبار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
اگر کارآمد بود روسیه رو تو اوکراین نجات میداد. منتهی برای کشوری که با دنیا قطع رابطه است و جنگنده‌های بسیار قدیمی دارد سوخو ۳۵ خیلی کمک می‌کنه. البته فکر کنم به سرنوشت سامانه ضد موشکی روسی برسه. اینقدر بوق چی کمونیست ها نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
با خرید سوخو هیچ معادله ای عوض نمیشه همون طوری که با خرید اف چهارده تام کت نشد
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۹:۳۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
در جنگی که عراق نفتکش ها و کشتی ها و خارک رو مورد هدف قرار می‌داد چه بود؟... تامکت ها بودند که خطرات میگ ۲۵ و میراژ f1 را کاملا دفع کردند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سکه 26میلیون
دولت کی میخواد دست از توی جیب من بکشه بیرون
بابا عراق وسوریه رو ولش کننین لامصبا اونها دولت رجز خون ندارن ارزش پولشون با این همه درگیری کم شده نفس مون برید . یک مرد پیدا نمیشه دومین کشور صاحب منابع دنیا رو درست کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کو حالا تحویل دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سوخو چیه بابا روسیه تو اوکراین شکست خورده
Iran (Islamic Republic of)
ارتش روسیه
۱۲:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
ده بار گفتم خانوادها نزارن بچه هاشون تو سرما کامنت بدن خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
F35 چیه؟ آمریکا تو افغانستان و ویتنام سوریه و کره و..... شکست خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خودتون دق کردید با این ابوطیاره حالا بزار بده بعد رجز بخون اگه اینا بدرد میخورد حال و روز پوتین این نبود
Iran (Islamic Republic of)
مرجان شیرازی
۲۳:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
جان من سوخو رو بیخیال بشید ،، کارت ملی ها رو کی میخوان صادر کنن ؟؟؟ کسی اطلاعی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
به آلبانی تبار ها که کارت ملی نمیدن
میخای چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
حسن روحانی چی میگه.....
Netherlands
میگه من روز جمعه خبردار شدم خخخخخخ
۰۷:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
میگه من روز جمعه خبردار شدم خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
با چه زبونی باید گفت دوران جتهای جنگی سپری شده
همه چیز رو بسپرید به زنبورهای کامیکازا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
مردمی ک ب نون شبشون محتاجند سوخو ومیگ و موشک را میخوان چکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اوکراین هم گفت موشک و سلاح هسته‌ای میخوایم چیکار امروز......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
۲۰:۱۹
خیلی خودت رو دانشمند و نگران مردم میدونی
یعنی چون یه نفر گرسنه اس حق دفاع از خودش رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
میخوان که نزارن مثل افقانستان و سوریه و عراق و اوکراین وفلسطین و...دنباله سوراخ موش بگردی برای حفظ جون و ناموست دنباله نون شب هم توی گوشیت نگرد مهندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اپوزوسیون هر روز بدون هواپیما و فضاپیما میرن فضا البته پای منقل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
کاش بتونیم خودمون جنگنده بسازیم یا دستکم بتونیم در آینده نزدیک سوخو 57 هم بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سوخو ۳۵ ؟ اف 14 های ایران از 45 سال پیش با رادار برد 400 کیلومتر و توانایی رهگیری همزمان 20 هدف متحرک و هدف قرار دادن ۴ هدف همزمان با موشکهای فونیکس از فاصله 100 کیلومتری . این توان نیروی هوایی با اف 14 هاست . امروز سوخو بعد از 50 سال تازه توانایی های اف 14 را دارد !؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۵۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
یه تعدادی میگفتن همش سنگ به روسیه میزدن مگفتن نمیده شد یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
هم پیمان من روسیه زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۶:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سوخو 35 جنگنده ای نیست که بشه باهاش روی تهاجم حساب کرد اما برای دفاع به دلیل رادار قوی و برد بلند خیلی خوبه و به کمک پدافند در برابر تمام جنگنده های به روز دنیا می تونه مقاومت کنه به جز f22
(همه این ها با در نظر گرفتن سطح مقطع راداری و رادار جنگنده گفته شده و خودتون هم می تونی تحقیق کنید )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
کارشناس رادار و برد کوتاه و بلند از آلبانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
باسلام انشالله که صلح درکره خاکی برقرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خدا شر این انسان دو پا رو از سر کره زمین کم کنه که از لحظه ورود، غیر از جنگیدن و به گند کشیدن محیط اطرافش هیچ کاری نکرده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اشتباه مثبت زدم
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۱۷:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
منم اشتباه منفی دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
الان غرب و شرق و روسیه سلاح هسته‌ای دارند 24 تا که هیچ اگر 240000000000تا جنگنده هم داشته باشیم در مقابل قوای اتمی آن ها هیچ فایده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اگه پارکت رو عوض نکنی حتما از خود تحقیری به خود نابودی خواهی رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
نظرات رو که خواندم فهمیدم کف گیر منافقان به تک دیگه خورده دیگه ضد انقلاب ها نمی‌دونند که چه دروغی بگند و پیشرفت های دولت فعلی را به حاشیه ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سوخو۳۵یک جنگنده نسل۴++که حتی ازجنگنده های امریکایی نسل۴که درارتشهای منطقه هست پیشرفته تره،درسته بایک اسکادران۲۴فروندی ازنظرتعدادنسبت به دشمنانمون ضعیفم،ولی یادتون نره ایران هیچوقت ازحمله وتجاوزحرف نزده بلکه تهدیدشدیم پس هرجنگی علیه ماشکل بگیره مامدافع هستیم،ودرمرزهای آبی وخاکی خودمانیم،وبااون همه پدافندوموشکهای بالستیک وجنگنده های قدیمی خودمان،یک اسکادران ازسوخو۳۵بشدت قدرت دفاعی ماراافزایش میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
در زمان دفاع مقدس حتی یک فروند MIG29 منهدم نشد
ولی 17 فروند F14 منهدم شد
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
استاد جنرالز، عراق زمانی میگاش رسید که جنگ عملا تمام شده بود و هواپیماهاش به جنگ نرسید. ایرانم که سال ها بعد از جنگ میگ هارو خرید. چجوری حساب می کنی؟ در ضمن هفده تا اف چهارده منهدم شد زمان جنگ؟ خدارو شکر کن دروغ خناق نیست وگرنه صد کفن پوسونده بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چون حتی از یک فروند میگ ۲۹ هم استفاده نشد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
دیگه از پوتوری جنس نگیر آفرین. اتفاقا میگ هم منهدم شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
30 عدد F14 منهدم شد و بسیاری اش هم خسارت دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
دوستان یه طوری میگن اف ۱۴ که انگار هیچ تکنولوژی ای از ۶۰ سال پیش تا الان به دنیا وارد نشده
اف ۱۴ مال ۶۰ سال پیشه
چقدر هالیوود نیگا میکنین
سربازای آمریکایی ت ی هالیوود نامیرا هستند همه شون جکی چان و رامبو و راکی و ترمیناتور هستند ولی وقتی سپاه دستگیرشان میکنه شلوار لازم میشن
تازه اف ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۸ و ۲۲ و ۳۵ و .... هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
۷تا
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۹:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
چون اون موقع اصلا میگ ۲۹ توسط ایران خریداری نشده بود
Germany
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
معادلاتی که با۳۰تا سوخو بخاد جابجا بشود پس دشمن ما خیلی ضعیف بوده تا حالا نمیدانستیم اف ۳۵ های امریکایی مستقر دررژیم غاصب قدس به گرد سوخوهای روسیه نمیرسند! البته مواظب باشیم بازم مثل تانکها موتور تراکتور نزارند بندازند به ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
با دروغ چی گیرت میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
تانک های مثل کرار که ساخت کشور خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ما باید فقط به فکر خودمون باشیم روسیه هم الان محتاجه باید سریع تکنولوژی های خیلی سطح بالا رو ازشون بخریم وگرنه این روسها همونها هستن که که اون جنایتها رو 100 سال پیش و قبل ترش در کشور ما مرتکب شدن نه غربی نه شرقی جفتشون رو باید سرکیسه کرد و به هیچ کدوم هم نباید اعتماد کرد خوب و بد هم نداره اونا فکر منافع خودشونن ماهم فکر خودمون باید باشیم بهترین وضع از جنگ اوکراین برای کشور ما نه خرید جنگنده بلکه خرید نفت و گاز و غلات از روسیه س و سپس تبدیل به پتروشیمی و فروش اونها همون روشی که ترکیه گدا گشنه از دلالی برای کشور ما طی این 40 سال پول جمع کرد و حالا دم درآورده ماهم باید از شرایط به نفع خودمون بهره بگیریم البته مثل همیشه دولتمردان و بخش خصوصی ما در خواب هستن و شاید 2 سال دیگه میگن ای کاش اون موقع فلان میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۰۸:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
قطعا فرمایش شما درسته بعضی از دوستان کشته مرده روسیه هستند و بعضی کشته مرده غرب یکی برای سوخو هورا می کشد دیگری برای آف 16و پانزده ، ولی ایران در جنگ روسیه و غرب گلدن تایم فروش تسلیحات خودشو باید داشته باشه و بهترین زمان برای فروش تسلیحات به روسیه ، همین زمان است که روسهاای مغرور به این تسلیحات نیاز دارند ، حالا این که که از روسیه چی بخرند مربوط به نظر کارشناسهای نظامی کشور ه چون اونا بهتر تشخیص میدن، چون اولا انبارهای صنایع دفاع از تسلیحات قدیمی خالی میشه دوباره تسلیحات جدید جایگزین میشه، همین کاری که آمریکا جون داره انجام میده حالا قسمت جالب قضیه اینه که قبله آمال بعضی‌ها یعنی آمریکا اگه به اکراین کمک کنه و کارخانه های تسلیحاتیش کارکنند ، چون آمریکاست خوبه ، ولی ایران چندتا تسلیحات قراضه به روسیه عنتر بفروشه بده ، چرا ، چون ایران بدون اجازه یانکی‌ها نباید کاری انجام بده ، این تفکر برای یک ایرانی خوب نیست تفکر ایرانی باید پشتیبان ایران باشه ، ولا غیر ،
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۰۷:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
یک کشور زمانی به توانمندی کامل میرسه که رو
اداشته های خودش متکي باشه وکاملا مقتدرانه وبومی باشه البته این صنعت باید کاملا سکرت پنهانی باشه این راز موفقیت هرکشوری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
فعلاً بروز رسانی ناوگان هوایی در اولویت است
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
با ای حساب، خاک بر سر آمریکا که کلی کشور کمک گرفته برای ساخت طیاره اف سی و پنجش. در ضمن عبدالشیطان بیشتر به منافق می خوره. شایدم عبدالمسعود یا عبدالمریم
Iran (Islamic Republic of)
بصیر
۰۶:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
جنگنده ای با ظاهر ۳۵ باطن اف ۱۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روسیه این قدر از غرب عصبانی است که حتی حاضره سلاح هسته‌ای هم به ایران ببخشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
باطنش از F35 هم بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۴۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سواد در حد جلبک
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۶:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روسیه ک خودش رو ابرقدرت شرق میدونه تو باتلاق اوکراین گیر کرده اونوقت داشتن ده بیس تا سوخو چه دردی از ملت رو میخواد دوا کنه !
زهی خیال باطل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا که خودش رو ابر قدرت غرب میدونست
در باطلاق افغانستان و ویتنام و.... گرفتار شد پس جنگنده هاش به درد سطل آشغال میخوره
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۴۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
حداقل در برابر نصف دنیا و ناتو تو گل مونده نه جلوی چهارتا دمپایی پوش طالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
فقط بیاد وانت باری ازش میسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
3 صبح از کدوم خراب شده ای کامنت فرستادی؟ آلبانی؟
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۱۲:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
میسازید؟شما کی هستی؟مگه میدنش دست شما؟این که شما نتونی مثلش یا حتی بهتر بسازی دلیل نمیشه جوانان توانمند کشورمون نتونن بسازن خودتو با کی مقایسه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۲:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چقدر شما وقیحید واقعا.اول بزارید بیاد بعد تبلیغات کنین. بعدشم اگه این هواپیما مالی بود که روسیه خودش تو جنگ بهره ها ازش میبرد و مثل خر تو گل و باتلاق اوکراین گیر نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
جوابت رو پایین تر آقا صادق فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چرا فکر میکنی گیر کرده
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
زنده باد جمهوری اسلامی. با اقتدار کامل در مقابل یاوه گويان.
بنازم بر شیر مردانش.
ننگ باد بر وطن فروشانش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
این حجم از اعتماد به نفس رو اگه کرفس داشت، سالی دو بار موز میداد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
۱۲:۴۶
این حجم از خود تحقیری رو اگه آمریکا داشت الان داشتن از تو کرفس می‌خریدند که ازش موز بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
واسه همینه که آمریکا قطر رو واسطه کرده که برمیگردیم به برجام به شرطی که همکاری نظامی با روسیه رو کنار بذارید.
اونا خودشون هم میترسن از اینکه ایران و روسیه اتحادنظامی برقرار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سوخو 35 جنگنده نسل 4++ و بسیار قدرتمندیه فقط اشکالش هزینه بر بودن تعمیرات و نگهداریش هست که اگر داخل ایران تولید بشه هزینه ها خیلی پایین میاد، به جز F22 رپتور باقی جنگنده های دنیا به سختی از پس سوخو 35 برمیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
جنگنده های نسل شش داره میاد بزودی.. اینا دیگه بدرد نمیخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
هنوز یک فروند جنگنده نسل 6 هم وارد خدمت نشده
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
دیدن منوتو و عنترنشنال به همون اندازه مغزو خراب میکنه که کراک و شیشه می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
نسل 6؟ جوک میگیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
نسل شش نه
نسل شیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا چین و کره و ژاپن و امریکا در حال ساخت نسل ۶ هستن بعد اینا تازه خوشحالن برای جنگنده نسلی چهاری که هنوزم تحویل نگرفتنو خبری نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بدید ایران خودرو با موتور ef7 سالی دو هزار دستگاه جنگنده تولید میکنه البته درب هواپیما همون درب ۲۰۶ است ، باور کن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
حیف که یک مدیریت درست و حسابی برای خودروی ایران نیست
Germany
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
حالا این سوخم خانم و زمینی میارن یا هوایی
بریم ببینیمش
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بیشتر به نظر میاد صفحه گذاشتن که غربیها رو از ارسال سلاحهای فوق پیشرفته به اکراین بازدارن
یعنی پیامی به دیگران فرستاده که اگه سلاح بیشتری به اکراین بدین ما هم سوخو ۳۵به ایران می‌دیم
شاید.....
United States of America
Bm20
۰۰:۱۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام
تا بیست فروند سخو ۳۵ را مطمعن هستم که ارتش ایران تحویل گرفت...
تمرکز ایران روی سوخو ۵۷ هست...
که در حال ساخت میباشد ..
Iran (Islamic Republic of)
حاج صمد
۰۰:۰۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چه این هواپیما رو داشته باشیم چه نداشته باشیم اونقدر قدرت ما زیاد هست که این هواپیما تاثیری در افزایش یا کاهش قدرت ما ندارد
ما سامانه ی باور ۳۷۷ و سامانه ی سوم خرداد رو داریم که یکیش اف ۳۵ آمریکا و حتی همین سوخو رو مثل آب خوردن میاره پایین یکی دیگه هم گرانترین و پیشرفته ترین پهپاد آمریکا رو انداخت! ضمن اینکه تکنولوژی بومی ساخت سریع ترین اژدر دنیا و همچنین قدرتمندترین و دقیق ترین موشک های بالستیک و پهپاد رادارگریز جهان رو داریم خود غربی ها هم به این قضیه کاملا واقف هستند اما هنوز یه عده وطن فروش غرب گدا به خاطر یه مشت دلار و متاع دنیا دوست ندارن این حقیقت رو باور کنند که ما اگر واقعا قدرت بازدارندگی نداشتیم تا الان صد بار مورد حمله ی غرب و اروپا و اسراییل قرار گرفته بودیم و الان صد برابر بیشتر از سوریه و عراق و افغانستان و لیبی بلا سرمون آورده بودن!
Iran (Islamic Republic of)
David
۰۲:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بجه بیا پایین سرمون درد گرفت.آخه اوسکل با چه تکنولوژی میخوان اف 35 رو شناسایی کنن مث این میمونه بگی پراید از لامبورگینی پر قدرت تره
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۲:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
آخه بیچاره بیسواد مگه اصفهان نزد چند سال پیش مگه نطنز نزد بازم بزنه؟من طرفدارغرب نیستم خاک بر سرشون اما با عقل حرف میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
2:53
پهپاد های پیشرفته آمریکا مثل گلوبال هاوک و RQ170 که به راحتی شناسایی‌ شد
پس دیگه خفه شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
۰۲:۵۶
اگه حرف نزنی بهت نمیگن عقل نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بخدا ی بچه ۱۴ نهایت ۱۵ ساله ای که هیچی ام بارت نیست خخخ
Iran (Islamic Republic of)
د
۲۳:۵۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خوب نوشتی تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
رنگ سفیدشم دارن ثبت نام کنیم ، تحویلش از چه زمانی شروع میشه ،؛ روسها قابل اطمینان نیستن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روسیه هم مثل چینه ازپشت خنجر میزنه تاریخ اینرا ثابت کرده کمونیستها بی اعتمادترینند وسط راه ولتان میکنند وبه خلیج فارس هم میگن خلیج عرب شماهم میخندید
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خنگای خدا، کمونیست سالهاس که مثل شما انداختنش تو زباله دان تاریخ. یه چیز جدید بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
در برابر آنها (دشمنان) آنچه توانائي داريد از نيرو آماده سازيد (و همچنين) اسبهاي ورزيده (براي ميدان نبرد) تا به وسيله آن دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد....»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
میگن اف ۳۵ ها هم شبا دارن کابوس پهپادهای لانه زنبوری ایرانی رو میبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
پهپادهای ایرانی سلطان بلامنازع آسمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
سوخو35 در مقابل جنگنده های آمریکایی مانند اف 18و اف 22 و اف 35 و یا نسل جدید رافائل های فرانسوی " چیزی برای گفتن و عرض اندام ندارد.
United States of America
بمانی
۰۰:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
حتما خودشون گفتن ...
به عمل کار برآید ،به سخن‌دانی نیست...
فعلا پهباد موتوری ایران در حال نابود کردن سربازان عَنگلیس و آلمان و فرانسه هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
23:48 لابد تو تلوزیون سعودی نشنال و منوتو پای منقل نشون دادن که چیزی برای گفتن نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کاری به سوخو ۳۵ ندارم که چه جوریه،ولی اف ۳۵ بیشتر یک هواپیمای تبلیغاتیه و با همین تبلیغات و قدرت رسانه ای اینو با قیمت گزاف به این کشورهای دور و ور دادن،برین در مورد هزینه هر ساعت پرواز عملیاتی اش،زمان لازم برای اورهال و پرواز مجدد بعد از هر پروازو...را بخونید
Iran (Islamic Republic of)
9BIT-098
۲۳:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
سوی دشمن از زمین و آسمان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
به سلامتی شیرینی فراموش نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
هر وقت داد ما هم تعریف میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد حسینی
۲۲:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
تکرار تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۲:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
در صورت توافق تهران مسکو این هواپیماها ظرف کمتر از یکساعت در تهرانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
میگن پولِ علی الحساب ریخته به حساب وکالتی اگه اسمش در بیاد سه ماهه تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اگه کوپیش کنیم ارتقای می‌دیم تا سوخوم60میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
پراید تا 151 رفت بدین سایپا سوخو 152 بسازه 300 میلیون 3 ماهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
در کالاتوگ عالیه ولی آیا روسها سوخو 35 اصل کامل را خواهند داد یا نصفه نیمه !؟ اصلا خواهد داد ؟ درگیری مستندی با بهترین جنگنده های غرب گزارش نشده تا ببینیم این سوخو 35 در برابر جنگنده های مدرن غربی چکار می کند . ولی در نهایت تقویت و ارتقائ توان نیروی هوایی ایران از واجبات است .
United States of America
بمانی
۰۰:۲۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
هر روز داره اوکراین را بمب‌باران میکنه،،،
کمی جستجو کن در نت ..!
آمریکا از ترس پدافند ایران به اسرائیل اجازه نمیده از اف۳۵ در سوریه استفاده کند،یک بار هم که اینکار را کرد ،پدافند ۱۵ خرداد به راحتی پیداش کرد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روسیه خبیث و پوتین کثیف و مدودف نامرد هیچ گاه به ایران سوخو ۳۵ نمی دهند.ایران هم نباید دل به این نامردان ببندد.بهترین کار خرید جنگنده امریکایی و فرانسوی است.البته اگر نوکران روسیه در داخل بگذارند که نخواهند گذاشت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خدایا شکرت بنازم به ایزانو ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
زرشک خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
معامله کردند موشک اس ۵۰۰ یادتان باشد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دوستان در زمینه تخصصی اگه تخصص ندارید نظر ندید
همین su 35 روی کاغذ برتر از f35 هست
در میدان عمل هم به خیلی از عوامل بستگی داره
برد کل برد عملیاتی نرخ نزول و ... همه از آف ۳۵ برتر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باهم درگیری نداشتن نمیشه از حدسیات حرف زد اما به گذشته نگاه کنیم همین اف 14 تو زمان خودش همیشه از جنگدهای پیشرفته روسی و فرانسه برتر بود
پس تکنولوژی آمریکا از روسیه یکسر و گردن بالاتره
حالا چون با روسیه رابطه خوبی داریم نباید احساسی تعریف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
والا منم با کاغذ A4 یه هواپیما ساختم طبق محاسبات از سوخو بهتر بود ادعاس دیگه هر وقت سوخو با هواپیمای کاغذی درگیر شد اونوقت معلوم میشه کدوم بهترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
نکشیمون متخصص!!!!
تو هم روی کاغذ فوق تخصص هوافضا داری
فقط روی کاغذ
اونم از نوع نم کشیده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
1:22
عقلت در حد همون کاغذه
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۱:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اگه جنگنده سوخو۳۵ موازنه قدرت تو منطقه جابجا میکرد عربها که تایفون و یوروفایتر اف۱۵و۱۶وووخریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
عربای بی بخارو با ایران مقایسه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باتوجه به شرایط کنونی جهان و رویایی غرب شرق این روسیه ای که باایران این همه قرارداد تسلیحاتی باایران دارد ایا واقعا باید به روسیه اعتماد کرد
United States of America
بمانی
۰۰:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام
ببین .ایران فقط پهباد شاهد و موشک ضد تانک به روسیه داد
در مقابل موشک نقطه زن و پهباد قوی‌تر
باید سوخو ۳۵ و ۵۷ تحویل دهد .که بیست پنج سوخو۳۵ تحویل ایران شد.
البته ایران پهبادها و موشکها و پدافند و جنگنده کوثر خود را در جنگ واقعی با ناتو آزمایش می‌کند... به قول خود اروپا اگر ایران نبود روس تا حالا شکست خورده بود چون ده سال هست که اوکراین و ناتو برای این جنگ آماده شدند.آمریکا قصد داشت روسیه را برای همیشه زمین بزند ،اما ایران نگذاشت،
این حقیقت ماجراست ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مثل اینکه اینا نفهمیدن که نمیشه به این کمونیست ها اعتماد کرد اینا کسانی بودن که صدوپنجاه سال پیش کشور عزیزمان رو تجزیه کردن اینا کسانی بودن و هستن که می خواهند الانم ایران رو نابود کنن اگه به شیطان اعتماد کنید بهتر از این کمونیست های آدمخوار روس هیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اگر بشه عالی میشه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ایران مدتهاست موازنه قدرت را تغییر داده. شما خوابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روسیه قطعات توربین های بزرگ مولد برق را به جای آلمان از ایران میخره
Iran (Islamic Republic of)
محب
۲۰:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روسیه سوخو۳۵ به ایران نمی دهد.دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
MIG29 و S300 و زیردریایی های کلاس کیلو که فروخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
با سلام.این روش جذب مخاطب نیست بلکه دور کردن وپراکندن انهاست. طوری سر تیتر زدید که انگار هواپیما خرید ووارد شده بعد در توضیح هر چی مد نظرتون هست مینویسید.لطفا به شفور مخاطب توهین نکنید
United States of America
پیش‌گو
۰۰:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بزرگوار ،وارد شده و در حال تست در ارتش هست... ایران چیزهای بهتری میخواهد .. مثلا ساخت سوخو۵۷ در ایران.. به زودی خبرهای خوبی خواهید شنید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
سوخو ۳۵بیاد یا نیاد من خودم میتونم موتور جت بسازم اونم بدون نیاز به سوخت فسیلی .هروقت تمومش کردم رونمایش میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کمک خواستی در خدمتم
Iran (Islamic Republic of)
حمد
۲۲:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ژنده باد خودت شاختی با همون سوخو پرواز کن به آسمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
فقط زیاد بالا نرو داداش، رفتی اون بالا نارگیل بنداز پایین یادت نره ها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
من خودم دو تا ایربگ پراید دارم. شرکت سایپا گفته اینا به سوخو ۳۵ هم می خوره. گذاشتم توی دیوار بفروشم. اگه خواستی بگو از دیوار برش دارم داداش. بالاخره باید هوای هم دیگر رو داشته باشیم دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
با قرعه کشی میدن ؟پیش فروشه من توی شش ماه گذشته کویک خریدم میشه ثبت نام کنم حساب وکالتی لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اینجا مقاله نظامی
اشتباه اومدی
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۲:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
عمو پورنگ دو آی پی اون ورتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
داداچ داری اشتباه میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
به نظر من برای تایید اعتماد به روسیه اول باید نگاه کنیم آیا روسیه جنگنده واقعا میده یا نه دوما اگه داد باید آزمایش کرد که آیا این جنگنده هایی که به ما میدن واقعی هستن یا در حد ظاهر و شباهت اون جنگنده ها هستن ...ممکن هست که این جنگنده ها بعدا یه تله باشه خدا میدونه اگه وسط عملیات جنگی قرار باشه از اون جنگنده ها استفاده بشه چه اتفاقی قرار باشه بیوفته چون جنگنده ها از راه دور یعنی به وسلیه راهدارهای روسی قابل کنترل و انتخاری یا خرابکاری هست چه جنگنده باشه یا اس 300 یا 400 و غیرو ...باشه پس باید مواظب باشیم که اون وسیله هایی که به ما میدن باید به اصل و غیر اصل توجه کرد و در ضمن بررسی فنی بشه .... پس در کل به نظرم باید داخل ایران این نوع جنگنده ها ساخته بشه خیلی بهتر از وارد کردنه چون اینطوری هم هزینه ها میاد پایین و هم قابل اعتماد تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خلبانی
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۹:۴۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
این ماجرا ی خرید جنگندها مارا بیاد خرید اس 300 می اندازد که با تاخیر بسیار زیادی همراه بود . خرید این ها و زمان دریافت . الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
میگن تو اکراین با یه ارپیجی دوش پرتابه زد هوایی. یه سوخو زدن فیلمشم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اون میگ 23 قدیمی شوروی بود
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۲:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
آرپی جی زد هوایی؟ با آر پی جی هوایی نمی زنند استاد. در ضمن اون آر پی جی نیست یا استرلاس یا استینگر. تا یادم نرفته اونی که گفتی ضد هوایی نه زد هوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
با وجود دشمنی تمام نشدنی غرب علیه کشور و ملت ما عقل می گوید دفاعی خود را مستحکم نماییم خرید سوخو ضریب مولفه باز دارندگی را افزایش می دهد بنابر این از هر نظر این کار درست است
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اگر فرود بیاد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
پارکت رو حتما عوض کن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اولا تجربه نسون داده خائن تر از روسها نیست آخرش ایران رو واسه پهپاد و شریک جرم در جنگ اوکراین سوء استفاده از امضاء برجام تا ته ندوشید و تهش تف هم کف دست ایران ننداخت،
در ضمن وقتی چیزی داده یا ناقص داده تکنولوژی یا خدمات پس از فروشش ناقص بوده با همه اینها ۲۴ عدد جنگنده توازن چیرو بهم میریزه؟؟؟ دست از بلوف بددارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بله ولی ما الان مثل دوران خفت بار پهلوی و قاجار ضعیف و وابسته نیستیم پس روابط ما با روسیه یا هر کشور دیگه سواری دادن نیست بلکه بر اساس منافع خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۲:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
گلابی های برجام چه بهت ساخته!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باباجان تمام دنیا فهمید ۶۴ فروند میاد تو هنوز تو عوالم ۲۴ فروند موندی ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
شما از آمریکا که دستش به هیچ خونی از ایرانی ها و جهانیان آلوده نیست و اصلا و اصلا تا به حال به هیچ کشوری خیانت نکرده یه دونه قایق پارویی برای ارتش بیار تا ببینیم چی میشه
شاید هم قراره از آلبانی برامون جنگنده بفرستی!!!
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بسیار خوب و عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باز هم دم روسیه گرم.
Iran (Islamic Republic of)
سرافسرپلیس
۱۸:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
به سوخو 35 نیازی نداریم داخل خاک خودمون !
چند تا F-5 پلیسی نظامی می‌خوایم اونم از نوع پرتالیز جنگنده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
راست میگی
اول انقلاب ام یه عده میگفتن اف ۱۴ به دردمون نمیخوره بدیم بره
وجود جنگنده هزینه داره برامون و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اینا همه بازی کثیف سیاسیه که ایران و همسایه‌هاش رو توی جنگ تسلیحاتی بیندازند، و بجای اینکه به فکر سرمایه گذاری و پیشرفت باشند، بروند سلاح بخرند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
توی کتاب ها نوشته بود که شاه ملعون سودای خرید سلاح داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
جنگ تسلیحاتی!!!!!!!!!!!!
ایران به جنگنده نیاز داره
عزیزم الان همه مردم عادی بعد ۱۵ سال میخوان پرایدشون رو بکنن یه ماشین نو تر
بعد شما مزگی بعد از ۵۰ سال ما جنگنده جدید نیاز نداریم
اونم بعد از ۸ سال جنگ
به نظرم شما یه دکتر خوب برو حتما و البته پارکتون رو هم عوض کنید شاید مشکلت حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بزار روسیه اول پولشو بگیره بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مبارک باشه
France
علی
۱۸:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مواظب بزرگنمایی سوخو ۳۵ باشید

کارایی ان بستگی به تجهیزات‌و سیستمهای‌ نصب شده روی ان دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
عملکرد جنگ افزارهای روسی در مقابل امریکایی خیلی ضعیفه الان f14 امریکایی قابلیت برابری با سوخو 35 داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مواظب باشید زه دورش رو برندارن بگن آپشن حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
وقتی شناخت نداری صحبت نکن توی طراحی اکثر جنگنده های امریکایی از هواپیماهای روسی و المانی کپی برداری شدده
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۲:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کم توهم بزن. اونی که اف چهارده باهاش میجنگید یه نسل قبل ترش بود وگرنه میراژها آخر جنگ قفل اف چهارده رو چندبار شکستند.در ضمن با اف پانزده، اف چهارو زدن.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۲:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
جناب ۱۹:۵۳، استاد، بر عکس میگی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
راست میگی
برو اینترنت رو چک کن ببین چند تا اف ۳۵ الکی و یهویی بدون درگیری سقوط کردن
البته اگه نمیگی سقوط الکی هم جز آپشن های اف ۳۵ هست که خودش رو به موش مرده گی میزنه تا کسی کارش نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
امید به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
جواب به غربگدایان منافق
چون آمریکا از ویتنام و افغانستان و.... شکست خورد پس جنگنده های آمریکا اصلاً به درد نمی‌خورد
۱۲
آخرین اخبار