لغو حضور تماشاگران صربستانی در مولداوی از ترس وقوع کودتا

مولداوی به دلیل آنچه تلاش برای کودتا در این کشور خوانده است از ورود هواداران صرب به داخل خاک خود امتناع کرد.

نزدیک به یک سال از جنگ اوکراین می‌گذرد و با طولانی‌تر شدن جنگ، کشور‌های اروپای شرقی نگران هستند تبعات این جنگ دامن آن‌ها را نیز بگیرد. یکی از این کشور‌ها مولداوی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت مولداوی از ترس آنچه تلاش روسیه برای کودتا در این کشور و ساقط کردن دولت خوانده است، مانع از حضور هواداران فوتبال صربستان در خاک خود شد. این مسئله یک روز پس از آن روی می‌دهد که رئیس‌جمهور مولداوی مدعی شد مسکو با کمک شهروندانی از صربستان، مونتگرو، و بلاروس به دنبال ایجاد آشوب در کشور و ساقط کردن دولت است.

فدراسیون فوتبال مولداوی امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از مقامات دولتی اطلاعاتی مبنی بر امکان‌پذیر نبودن شرکت هواداران صربستانی در کشور دریافت کردیم. از این رو هواداران این کشور نمی‌توانند در مسابقه‌ای که ۱۶ ام فوریه میان دو تیم "اف سی شریف تیراسپول" و پارتیزان بلگراد برگزار می‌شود، شرکت کنند.»

این بیانیه می‌افزاید: «تماشاگرانی که اقدام به خرید بلیت کرده‌اند می‌توانند برای دریافت هزینه خود مراجعه کنند. ما به دلیل ناراحتی که به وجود آمده است از هواداران فوتبال عذرخواهی می‌کنیم.» با این حال این بیانیه توضیح بیشتری درباره دلیل ممنوعیت ورود هواداران صرب اعلام نکرده است.

 «‌مایا ساندو» رئیس‌جمهور مولداوی روز دوشنبه روسیه را متهم کرد به دنبال خرابکاری‌های خارجی به منظور ساقط کردن دولت این کشور با هدف جلوگیری از پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا و استفاده از این کشور در جنگ علیه اوکراین است.

این سخنان رئیس‌جمهور مولداوی پس از آن مطرح می‌شود که «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی وی هفته گذشته مدعی شد کی‌یف برنامه سازمان اطلاعات روسیه برای خرابکاری در مولداوی را خنثی کرده است.

ساندو که کشورش هم‌مرز با اوکراین و در جوار دریای مدیترانه است بار‌ها از نیت مسکو علیه مولداوی، عضو پیشین اتحاد جماهیر شوروی و حضور نظامیان روس در کشورش ابراز نگرانی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
کودتا اونم تو عصر اینترنت.؟؟؟
آخرین اخبار