فایننشال تایمز: ارسال F-۱۶s برای کی‌یف هنوز روی میز

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده احتمالاً جنگنده‌های مدرن را به اوکراین ارائه می‌دهد یا انتقال آن‌ها از کشور‌های دیگر را تأیید می‌کند.

فایننشال تایمز به نقل از منابع گزارش داد که آمریکا احتمالاً هواپیما‌های جنگی مدرن را به اوکراین ارائه می‌دهد یا حداقل انتقال آن‌ها از کشور‌های دیگر را تأیید می‌کند. این تصمیم ممکن است علی‌رغم این‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده اخیراً اعلام کرده بود که واشنگتن جت‌های جنگنده F-۱۶ را به کی یف نمی‌فرستد، اتخاذ شود.

به گفته مقامات آمریکایی که در این گزارش ذکر شده است، آن‌ها «احتمالاً با طولانی شدن جنگ، تسلیحات هوایی پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراین خواهند گذاشت».

راه‌حل احتمالی دیگر این است که به صادرات مجدد F-۱۶ به اوکراین از سایر کشور‌ها چراغ سبز نشان داده شود.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که موضوع تحویل جت قرار است در جلسه امروز (سه‌شنبه) وزرای دفاع ناتو مورد بحث قرار گیرد. با این حال دو نفر از افراد آشنا به این موضوع همچنین به فایننشال تایمز گفتند که ارسال هواپیما‌های جنگی به کی‌یف «یک هدف بلندمدت» است که هدفی دورازدسترس‌تر از تأمین مهمات برای اوکراین است.

این در حالی است که نشریه پولیتیکو نیز نوشته است آمریکا موشک‌های بالستیک تاکتیکی دوربرد به اوکراین ارسال نخواهد کرد، زیرا نگران است که خودش با کمبود این موشک‌ها مواجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار