سالانه ۱۱ هزار عنوان کتاب در قم مجوز نشر می‌گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه پس از تهران بیشترین ممیزی و مجوز کتاب در استان داده می‌شود گفت:سالانه به طور متوسط ۱۱ هزار عنوان کتاب درقم مجوز نشر می‌گیرد.

 امیرعلی عموزاده در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین گفت: با وجود این حجم از اعطای مجوز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بار سنگینی متحمل شده و خط به خط کتاب‌ها توسط ممیزان بررسی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره وجود شهرک چاپ و نشر در قم که این استان را متمایز کرده، گفت: ۳۰ درصد از کاغذ کشور وارد قم شده و توزیع می‌گردد.

عموزاده بیان کرد: سالانه بالغ بر ۲ میلیون جلد کتاب از قم به کشور‌های خارجی صادر و امور مربوط به آن در کمترین زمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان انجام می‌شود.

عموزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دین در قم بیان کرد: در این نمایشگاه برای رفاه حال طلاب و دانشجویان که ممکن است تنگنا‌های معیشتی داشته باشند و نتوانند به آسانی کتاب خریداری کنند، مقدار قابل توجهی بن تخفیف اعطا می‌شود.

مسئول اجرایی نمایشگاه کتاب دین نیز در این نشست گفت: این نمایشگاه جنبه بین المللی ندارد، اما ۱۰ ناشر از کشور‌های سوریه، لبنان، بحرین و عراق و ۱۰۰ ناشر داخلی در آن حضور خواهند یافت.

حمید خرمی افزود: ناشران، ۲۱ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می‌کنند که طی سه سال گذشته به چاپ رسیده‌است. ضمن این که چند ناشر نمونه کودک هم به نمایشگاه دعوت شده‌اند.

مسئول اجرایی نمایشگاه کتاب دین با اشاره به توزیع سه میلیارد تومان بن کارت خرید کتاب برای نمایشگاه کتاب دین بیان کرد: ۲۰ درصد از این میزان، یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خرمی میزان بن کارت برای عموم مردم را ۳۰۰ هزار تومان، طلاب و دانشجویان ۴۰۰ هزار تومان و اساتید حوزه و دانشگاه را ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

مسئول اجرایی نمایشگاه کتاب دین گفت: کلیه کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب دین با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی توسط ناشران ارائه می‌شود.

خرمی محل برگزاری نمایشگاه را در محل دائمی نمایشگاه‌های قم عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ از نمایشگاه بازدید کنند.

مسئول اجرایی نمایشگاه کتاب دین یادآور شد: آیین افتتاح این نمایشگاه فردا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و نمایشگاه تا یکم اسفند ادامه پیدا می‌کند.

خرمی همچنین یادآور شد که بیش از ۱۰ نشست تخصصی در حوزه کتاب به عنوان برنامه جنبی نمایشگاه دیده شده و پنج کتاب ارزشمند دینی در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.