صدور دستورالعمل تعمیر ۳۶۸۰ مسکن آسیب دیده از زلزله خوی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: دستورکار‌ تعمیر ۳ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی از واحد‌های آسیب دیده از زلزله در شهرستان خوی صادر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ابلاغ دستورکار‌های واحد‌های تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکار‌ها تاکنون به ۳ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

جعفر برزگر ادامه داد: عملیات آواربرداری واحد‌های احداثی نیز در ۹ محور با استقرار ۹۵ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات رسان استان با سرعت ادامه دارد و تاکنون آواربرداری ۴۰۰ واحد مسکونی در روستا‌ها به اتمام رسیده است.

وی افزود: طبق آخرین برآورد‌ها ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریب شده و ۱۱ هزار و ۱۰۰واحد نیاز به تعمیر دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی  می گوید: لیست واحد‌های احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستا‌ها و شهر‌ها صورت گیرد.

برزگر گفت: با تدابیر ویژه و پیگیری‌های شبانه روزی استاندار محترم مصوبه هیئت دولت به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله در کمترین زمان در هیئت دولت به تصویب رسید و براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحد‌های احداثی پرداخت می‌شود. به محض اینکه دولت مصوبه را ابلاغ کند هماهنگی با بانکها، فرآیند تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان به بانک انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و به واحد‌های روستایی آواربرداری شده در حال توزیع است.

برزگر بیان کرد: برای اینکه واحد‌های آسیب دیده تکمیل شود علاوه بر تسهیلات بانکی، نیاز به کمک‌های مردم به هموطنان زلزله زده نیز هستیم و هموطنان می‌توانند جهت کاهش آورده مردم عزیز زلزله زده شهرستان خوی برای تکمیل واحد‌های مسکونی، کمک‌های خود را به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نزد تمام شعب بانک ملی واریز نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.