واگذاری ۸۹۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی در آذربایجان غربی

بنیاد مسکن آذربایجان غربی ۸۹۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی واگذار کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تملک و واگذاری اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستا‌ها گفت: از اراضی تملک شده در استان، هشت هزار و ۸۸۹ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن واگذار شده است.

جعفر برزگر افزود: یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تملک اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستا‌ها براساس موازین قانونی است.

وی اضافه کرد: ایجاد انگیزه سکونت و فعالیت برای روستاییان و حمایت از خانوار‌های روستایی فاقد زمین جهت احداث مسکن و تامین زمین‌های لازم جهت عمران و نوسازی روستا‌ها از جمله اهداف این طرح است.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تاکید کرد: اراضی تملکی پس از تهیه طرح تفکیکی و با توجه به ضوابط طرح هادی و آماده‌سازی اولیه به صورت اولویت بنده شده به عنوان قطعات مسکونی به واجدان شرایط جهت احداث مسکن واگذار می‌شود.

برزگر ادامه داد: براساس ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال ۸۸ تا ۱۴۰۱ اقدام به شناسایی و تملک یک هزار و ۲۸۲ هکتار زمین در ۱۰ درصد روستا‌های استان از راه و شهرسازی و منابع طبیعی کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۷۷ هکتار زمین از منابع طبیعی استان تملک شده که بر اساس طرح هادی مصوب روستایی به منظور طراحی، تفکیک و نهایتا واگذاری به متقاضیان صورت خواهدگرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی درخصوص تملک و واگذاری اراضی در روستا‌های حریم شهر‌ها نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرصه مسکن ۳۸ هکتار اراضی ملی در ۱۵ روستای حریم شهر‌ها در استان شناسایی شده و جهت واگذاری به متقاضیان منتظر فرآیند واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هستیم.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۹ هکتار اراضی در ۵۳ روستای واقع در حریم شهر‌ها در سطح استان برای واگذاری به متقاضیان شناسایی شده که منتظر تکمیل مراحل واگذاری از سوی راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.