بازنگری طرح هادی ۴۷۲ روستای آذربایجان غربی+ فیلم

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: از سال گذشته تاکنون طرح هادی ۴۷۲ روستای استان مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در گفتگوب اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پایان افق ده ساله طرح‌های هادی روستایی و به دنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به هنگام سازی می‌باشند.

جعفر برزگر می گوید: در جریان روند تهیه این طرحها، ضمن نقشه برداری مجدد و انجام مطالعات آماری و میدانی، کلیه اطلاعات روستا‌ها به هنگام گردیده و بر مبنای شرایط جدید، برای یک دوره دهساله دیگر برنامه ریزی و طراحی می‌شوند.

وی ادامه داد:  طرح هادی ۲۳۷ روستای استان  در سال ۱۴۰۱ و ۲۳۵ روستا نیز در سال ۱۴۰۲ در مجمع با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد تومان مورد بازنگری مجدد  قرار گرفت.

افزایش ۱۰ درصدی شاخص اجرای طرح هادی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: شاخص اجرای طرح هادی در روستا‌های این استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ درصد بود که این رقم سال گذشته با پنج درصد رشد به ۴۰ درصد رسید و امسال هم شاخص اجرای طرح هادی برای دومین سال متوالی دوباره پنج درصد رشد کرد و به ۴۵ درصد رسید.

وی با بیان اینکه امسال طرح هادی در ۲۳۴ روستا با ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است، ادامه داد: سال گذشته هم طرح هادی ۲۳۰ روستا با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد.

برزگر اظهار کرد: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستا‌های کشور بشمار می‌رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها و تامین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می‌رسند.

طرح هادی روستایی طرحی است كه ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مكان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملكردهای مختلف از قبیل مسكونی، تجاری و كشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سكونتگاههای روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.