اراده دولت برای تثبیت جمعیت روستایی

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تثبیت جمعیت روستایی، در اولویت برنامه های دولت است.

استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای تامین مسکن استان اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در روستا‌ها و تسریع در واگذاری زمین به متقاضیان را ضروری دانست و گفت: این امر علاوه بر تثبیت جمعیت روستایی، به مهاجرت معکوس از حاشیه شهر‌ها به روستا‌ها را منجر می‌شود.

محمدصادق معتمدیان با تاکید بر اینکه همه متقاضیان دارای شرایط از ظرفیت نهضت ملی مسکن باید به بهترین شکل ممکن و در سریع‌ترین زمان بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سیاست ها، تثبیت جمعیت روستایی با ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای و رفاه روستا‌ها بوده و طرح نهضت ملی مسکن به کمک این رویکرد آمده است.

وی با اشاره به اینکه روستاییان، قشر مولد جامعه هستند، افزود: با تثبیت جمعیت در روستاها، می‌توان زمینه تولید بیشتر را فراهم کرده و امکانات لازم برای این امر نیز مهیا شود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین یکی از مهمترین بخش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن را موضوع آماده سازی زمین دانسته و اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در آماده سازی استفاده کرده و زمین با امکانات لازم در بازه زمانی مشخص در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

معتمدیان مزیت‌های نهضت ملی مسکن در روستا‌ها را در برخی از موارد بیشتر از شهر‌ها دانسته و افزود: امکان واگذاری ۹۹ ساله و بدون هزینه، ارائه تسهیلات ارزان قیمت نسبت به شهر و همچنین وسعت بسیار بیشتر از زمین‌های شهری و در کنار آن هزینه‌های کمتر ساخت، از جمله این مزیت‌ها به شمار می‌رود.

مقام ارشد اجرایی استان با تاکید بر اینکه دولت به دنبال کاهش سهم آورده متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: در این راستا می‌توان کاهش هزینه زمین را به عنوان یک مزیت دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.