عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت با تشدید نظارت از گرانفروشی لوازم خانگی جلوگیری کند

حسینی کیا گفت: سازمان تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگانی که محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نمی‌کنند، برخورد کند.

سیدجواد حسینی کیا درباره وضعیت بازار لوازم خانگی، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با بررسی دقیق با تولیدکنندگانی که از عرضه لوازم خانگی به میزان کافی به بازار خودداری می‌کنند و در تلاش هستند با احتکار، قیمت‌ها را افزایش دهند، برخورد و با واردات مدیریت شده از بروز این اقدامات جلوگیری کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت با تشدید نظارت از گرانفروشی جلوگیری کند، افزود: وزارت صمت می‌تواند با استفاده از سامانه‌ها میزان تولید، نحوه، محل و قیمت عرضه لوازم خانگی را رصد کند تا در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگانی که محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نمی‌کنند و فقط آن‌ها را در انبار نگهداری می‌کنند، برخورد کند، این روش موجب می‌شود بخشی از مشکلات کنونی رفع شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکار‌ها برای افزایش توان خرید مردم، تامین تسهیلات است به این معنا که بانک‌ها اقدامات لازم برای ارائه این تسهیلات به منظور خرید لوازم خانگی را برای خانواده‌ها فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند برخی از مواد اولیه موردنیاز تولید لوزام خانگی مانند فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم و... براساس نرخ ارز برای تولیدکنندگان تامین می‌شود، اما باید توجه کرد که هزینه انرژی و دستمزد کارگران ریالی است بنابراین نباید قیمت تمام شده لوازم خانگی را به صورت کامل براساس نرخ ارز محاسبه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۳۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
فیلم صامت.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
هر چه من شکمم را پاره کنم شما بین صنعت و معدن و بازرگانی تفاوتی قائل نخواهید شد. بخدا بازرگانی متولی خاص خودش را بصورت جداگانه و مستقل از صنایع و معادن می طلبد. الآن بازرگانان ما به دلالی و مفتخوری روی آورده اند. چون متولی مشخصی ندارد کسی ریسک نمی کند که ثروتش را به جریان کار در بازار وارد کند. بجایش دل به سود بانکی خوش کرده اند. یک درصد جمعیت ثروتمند دوست دارد قیمت ها بالا برود. از مستضعف هم کاری ساخته نیست. قوه قضائیه هم در این مورد ورود نمیکند چون همان یک درصد جوابش را در آستین آماده دارد. صنعت و معدن چرخش به هر حال میچرخد چه چرخ بازرگانی بچرخد و چه چرخ بازرگانی نچرخد. در صورتی که نان که قوت لایموت است هیچ سنخیتی با صنعت ماشین سازی یا معادن ذغال سنک و مرمر و غیره ندارد. تمام این سه مقوله با یک نوک قلم میچرخند. ولی این موضوع با عقل سالم سازگاری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
عارف اهواز
۱۹:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
زنده اس ولی زندگی نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
وزارت صنعت بیشتر مراقب هست تا سرمایه دارها و مافیا ناراحت نشوند مردم به درک این از لوازم خانگی و آن هم از خودرو وووووو همش دست مافیا مجلس هم که معلوم نیست کجاس هست تا چاره اندیشی کند
آخرین اخبار