وزرای خارجه گروه ۷ اقدام کره شمالی را محکوم کردند

وزرای خارجه گروه ۷ با محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی از روسیه نیز خواستند فوراً و بدون قید و شرط نیرو‌های خود را از اوکراین خارج کند.

وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ما متعهد به حفظ و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه برای محدود کردن تلاش‌های جنگی این کشور هستیم.»

به گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: «از روسیه می‌خواهیم فوراً و بدون قید و شرط نیرو‌ها و تجهیزات خود را از اوکراین خارج کند. ما تعهد خود را برای پاسخگویی همه مقامات روسیه از جمله پوتین مطابق با قوانین بین‌المللی تجدید می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه درخواست شده است: «انتظار داریم سایر کشور‌ها به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پایبند باشند و تحریم‌ها را تضعیف نکنند.»

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین درباره کره شمالی نیز اعلام کردند: «ما رفتار غیرمسئولانه کره شمالی را محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما قویاً هرگونه اقدام یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود در منطقه اقیانوس آرام و هند با زور را رد می‌کنیم.»

کره شمالی امروز (شنبه) یک موشک دوربرد را از پایتخت خود به سمت دریای ژاپن شلیک کرد، این آزمایش دقیقاً یک روز پس از تهدید این کشور به اتخاذ تدابیر شدید علیه کره جنوبی و آمریکا به دلیل تمرینات نظامی مشترکشان، انجام شد.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی را به شدت محکوم می‌کند. در این بیانیه آمده است: «آمریکا تمام اقدامات لازم برای تضمین امنیت ملی و جمهوری کره (جنوبی) و ژاپن را انجام خواهد داد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
این گروه 7 توان مقابله با کره شمالی رو که ندارند
برای اینکه کم نیارن فقط حرف می زنند
آخرین اخبار