از محور‌های اصلی کوهرنگ تنها چری و شاه‌منصوری مسدودند

در حال حاضر از محور‌های اصلی شهرستان کوهرنگ، ۲ گردنه چری و شاه‌منصوری همچنان مسدود است که راهداران به طور شبانه‌روزی مشغول برف‌روبی در این مناطق هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم امدادرسانی و برف‌روبی محور‌های ارتباطی شهرستان کوهرنگ گفت: با بازگشایی راه ارتباطی معدود روستا‌های باقی‌مانده ظرف ۲ روز آینده وضعیت در این شهرستان به طور کامل عادی می‌شود.

علی حیدری افزود: در حال حاضر از محور‌های اصلی شهرستان کوهرنگ، ۲ گردنه چری و شاه‌منصوری همچنان مسدود است که راهداران به طور شبانه‌روزی مشغول برف‌روبی در این مناطق هستند، اما به سبب حجم بالای برف که در گردنه چری به حدود ۶ متر می‌رسد همچنان بازگشایی مسیر‌ها زمان می‌برد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: امروز با توجه به بازدید میدانی که از بازگشایی گردنه چری انجام شد، هم از طرف کوهرنگ و هم از سوی استان خوزستان به طول ۲ کیلومتر راهداران در تلاش برای برف‌روبی و بازگشایی محور هستند، اما سقوط بهمن همچنان این محور را ناامن کرده است و تا زمانی که به شرایط امن نرسد امکان تردد در این محور‌ها داده نمی‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در گردنه شاه‌منصوری نیز تردد به سبب سقوط بهمن امکانپذیر نیست، اما انتظار می‌رود ظرف ۲ روز آینده این محور‌ها بازگشایی و شرایط تردد در آن فراهم شود.

حیدری همچنین از بازگشایی ۹۵ درصد محور‌های روستایی شهرستان کوهرنگ نیز خبر داد و گفت: به جز دهستان موگویی در مجموع ۱۰ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل هنوز راه ارتباطی آن بازگشایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین تلاش می‌شود تا راه ارتباطی دهستان موگویی نیز که هر ساله در اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شد، امسال قبل از عید باز شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع چندین مرتبه ریزش کوه و رانش خاک در شهرستان اردل، اظهار داشت: این حوادث به حدی نبود که منجر به مسدود شدن راه‌های ارتباطی شود و سریع جاده پاکسازی می‌شد.

حیدری همچنین از تداوم امدادرسانی هوایی و توزیع اقلام دارویی و مواد غذایی به روستاییان محاصره در برف استان خبر داد و گفت: کمک‌های دولتی، مردمی و بخش خصوصی در حال توزیع بین مردم است.

وی افزود: با وجود اینکه مشکلی در خصوص امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مردم وجود ندارد شرایط در شهرستان کوهرنگ رو به عادی شدن است و با بازگشایی تعداد معدود روستا‌های باقی مانده ظرف ۲ روز آینده شرایط در منطقه به طور کامل عادی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
تجهیزات و امکانات و ماشین آلات سنگین و برفروب و برف‌خور در راهداری ها و شهرداری‌ها و دهیاریهای استان میباید دهها برابر شوند و این امکانات حداقلی امکانت و ماشین آلات سنگین در راهداری و شهرداری و راهسازی در استان کوهستانی ما چهارمحال و بختیاری اصلا پذیرفتنی نیست