برپایی نمایشگاه گل و گیاه در پیاده راه رشت در ایام نوروز

سرپرست شهرداری رشت گفت: در ایام نوروز نمایشگاهی به غیر از «نمایشگاه گل و گیاه» در پیاده راه فرهنگی این شهر برپا نمی‌شود.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت در جلسه ستاد «استقبال از بهار» با بیان اینکه باید با آماده‌باش کامل شهر را برای سال جدید مهیا کرد، گفت: جهت زیبا‌سازی منظر شهری و جلب رضایتمندی شهروندان، آسفالت و لکه گیری معابر ۵ گانه شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن نگاه ویژه شود.

او ضمن تأکید بر لزوم تسریع در اقدامات ویژه استقبال از بهار، زیباسازی شهر و رفع زواید بصری افزود: در ایام نوروز امسال هیچگونه نمایشگاهی به غیر از «نمایشگاه گل و گیاه» در پیاده راه فرهنگی رشت برپا نمی‌شود.

سرپرست شهرداری رشت همچنین برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های شاد در مناطق پنج گانه در محلات را مورد تأکید قرار داد و گفت: از آنجا که پیاده راه فرهنگی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر محسوب می‌شود بنابراین باید برای هر چه زیباتر کردن آن جهت جذب گردشگران و مسافران اقدام شود.

یزدانی پاکسازی و تنظیف معابر شهری، زیبا‌سازی چهره شهر با نصب اِلمان‌های نوروزی، کاشت گل و درختچه‌های زینتی و خط کشی معابر را از جمله اقدامات مهم مدیریت شهری در آستانه نوروز اعلام و تصریح کرد: علاوه بر زیباسازی محیط داخلی شهر باید به مبادی ورودی شهر رشت هم به عنوان ویترین شهر توجه ویژه شود.

محمدباقر بشر دانش، معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم در این جلسه گفت: در کنار تلاش برای جانمایی اِلمان‌ها و بهبود فضای سبز با کاشت انواع درختچه‌ها، گل و گیاه به ویژه کاشت گونه‌های سازگار و بومی در مناطق و ورودی شهر، باید ترمیم جداول، کفپوش‌ها، رنگ‌آمیزی، نقاشی دیواری، احصا مناطقی که به لکه گیری و آسفالت نیاز دارند در دستور کار قرار گیرد.

او تشکیل یک اکیپ برای بازدید‌های حضوری جهت احصا و حل مشکلات سرویس‌های بهداشتی را هم خواستار شد و افزود: با توجه به ایام پایانی سال و برگزاری انواع نمایشگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد تا شهروندان از مکان آن مطلع شوند.

در این جلسه رؤسای هریک از مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری رشت نیز نسبت به بیان نقطه نظرات، اقدامات، چالش‌ها و موضوعات مربوطه پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.