ارزش راه‌های استان اردبیل ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۶ هزار ۷۰۰ کیلومتر انواع راه وجود دارد که ارزش روز آن نزدیک ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

کلیم‌اله وثوقی با بیان اینکه وظیفه حفظ و نگهداری از این سرمایه با ارزش ملی بر عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است گفت: در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی و در مجموع یک هزارو ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: تعرفه تراکم راه استان اردبیل هم اندازه با میانگین کشوری است، ولی آنچه برای توسعه استان لازم است شبکه بزرگراهی است که در زمینه توسعه شبکه بزرگراهی اقدامات خوبی در استان آغاز شده است این میزان بزرگراه‌های استان ۱۲۰ کیلومتر بود که این میزان الان به ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

وثوقی گفت: سال گذشته ۱۱۲ کیلومتر روستایی بهسازی شده بود که امسال این رقم به ۱۸۰ کیلومتر افزایش یافت.

او ادامه داد: علاوه براین میزان آسفالت راه روستایی در سال گذشته ۲۶ کیلومتر بود این در حالی است که امسال ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده که نشان دهنده رشد۳۸۱ درصدی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه ۱۸۲ کیلومتر اجرای روکش آسفالت،۱۱۰ کیلومتر خط کشی، و اجرای ۱۵ کیلومتر روشنایی در راه‌های استان را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ذکر کرد و گفت: در سال جاری جابجایی مسافر ۹ درصد، جابجایی کالا ۸ درصد و ترانزیت کالا ۵۴ درصد افزایش یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.