پس از ۱۰ سال:

زمینه آزادی یک زندانی به عشق پیامبر مهربانی ها در زرند فراهم شد

رئیس دادگستری زرند گفت: به منظور اجرای پویش به عشق پیامبر مهربانی‌ها (ص) و عید مبعث، زمینه آزادی یک متهم که از سال ۹۱ در زندا بود، فراهم شد.

ابوالفضل فرح بخش در نشست صلح و سازش که با حضور مسئولان و همچنین شاکی پرونده  برگزار شد، گفت:  به منظور عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا به همت امام جمعه یزدان آباد و شورای حل اختلاف این منطقه و همراهی دادستان خوشبختانه شاهد وقوع صلح و سازش در خصوص پرونده‌ای هستیم.

او افزود: متهم این پرونده از سال ۹۱ در زندان به سر می‌برد  که به منظور اجرای پویش به عشق پیامبر مهربانی‌ها (ص) و عید مبعث شاهد رضایت شاکی پرونده و فراهم شدن زمینه آزادی زندانی شدیم. 

فرح بخش بیان داشت: متهم در یک درگیری، فردی را دچار جراحت می‌کند و به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود که خوشبختانه با رضایت شاکی این فرد پس از ۱۰ سال به آغوش خانواده بازگشت.

او صلح و سازش را یک وظیفه دینی و اجتماعی دانست و بیان کرد: دستگاه قضا، روحانیت و رسانه‌ها باید برای گسترش  فرهنگ صلح و سازش بیش از پیش تلاش و این مهم را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند. 

رئیس دادگستری زرند هدف و اولویت شورا‌های حل اختلاف را ایجاد تعامل، همدلی و وحدت بیش از پیش بین آحاد مختلف مردم، دانست تا از بروز حوادث بیشتر در هنگام وقوع نزاع پیشگیری شود. 

حجت الاسلام ایزدی، امام جمعه یزدان آباد هم با قدردانی از حضور مسئولان قضایی، با اشاره به احادیث و روایات گفت: لذتی که در عفو وجود دارد در انتقام نیست و امیدواریم این زندانی پس از آزادی از زندان فرد مفیدی در جامعه باشد. 

 رضا یعقوبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز در این نشست ضمن قدردانی از عمل خداپسندانه شاکی پرونده، توصیه هایی به محکوم پرونده نیز در خصوص تکرارنکردن جرم و برگشت به اجتماع کرد. 

او افزود: ریشه بسیاری از جرائم مرتبط با خشونت، کنترل خشم لحظه ای است که در غالب موارد، موجب پشیمانی ضارب از نتیجه عمل خود می شود. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بیان داشت: امروزه در بسیاری از پرونده های قضایی مشاهده می‌کنیم، آغاز یک پرونده که گاها مدت ها یک خانواده را درگیر خود می کند، ناشی از عکس العمل های اولیه رفتاری و گفتاری خارج از عرف یکی از دو طرف درگیری یا هر دوی آن ها است. 

 او تصریح کرد: گاهی با بی اهمیت ترین و کم جلوه ترین موضوع که می توان با صبر و بی اعتنایی از کنار آن عبور کرد، نزاع های شدید و طولانی شکل می گیرد؛ بنابراین می طلبد که آحاد افراد جامعه، ضمن تقویت باورهای دینی برای کنترل خشم و بالا بردن آستانه تحمل و تاب آوری خود، قدم بردارند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار