بازگشت ده‌ها هزار سوری مقیم ترکیه به کشور خود پس از زلزله

مقامات ترکیه‌ای از بازگشت بیش از ۱۰ هزار نفر از سوری‌های مقیم این کشور به سوریه خبر دادند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که  ۱۰ هزار و ۶۳۳ سوری پس از زلزله به صورت داوطلبانه به سوریه بازگشتند.

بر اساس گزارش آناتولی، او اشاره کرد که برخی طرف‌های مغرض ادعا کردند که پناهندگان از طریق مرز‌ها به استان هتاي که بسیار از زلزله آسیب دیده، وارد شده اند.

آکار تاکید کرد که این ادعا‌ها تماما بی اساس است و هیچ عملیات به عنوان ورود پناهندگان به ترکیه از ورودی‌های مرزی یا نوار مرز وجود ندارد.

آکار در دیدار از یک گذرگاه مرزی بین سوریه و ترکیه از وضعیت مرز‌ها مطلع شد. مقامات این گذرگاه مرزی تاکید کردند که هیچ گونه ورودی از سوی پناهندگان از سوریه به ترکیه انجام نمی‌شود بلکه بالعکس بازگشت نهایی از ترکیه به سوریه انجام می‌شود.

ترکیه در ۶ فوریه زلزله‌ای ویرانگر را شاهد بود که شمال سوریه را نیز تحت تاثیر قرار داد. این زلزله به قدرت ۷.۷ ریشتر خسارت‌های جانی و مادی بسیاری داشته است.

پیش از این ریاست اداره مهاجرت ترکیه نیز در پی انتشار شایعه‌هایی درباره موج جدید مهاجرت آوارگان سوری به ترکیه، با انتشار توئیتی تاکید کرد مطالبی که به صورت غیرمسئولانه در شبکه‌های اجتماعی درباره موج جدید مهاجرت از سوریه به ترکیه منتشر می‌شود، دروغ است و او درباره باور کردن این اخبار هشدار می‌دهد و تاکید کرد نباید به این اخبار گوش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار