توجه به مسائل کاری، استخدامی و بیمه‌ای در صدر مطالبات کارگران

مقامات قضایی پای درد و دل کارگران معدن زغالسنگ همکار راور نشستند که توجه به مسائل کاری، استخدامی و بیمه‌ای در صدر مطالبات کارگران بود.

رئیس دادگستری راور با همراهی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از معدن بزرگ زغالسنگ همکار این شهرستان بازدید و درگفت و گو با مدیران و کارگران این معدن مسائل و مشکلات موجود را بررسی کردند که در این میان توجه به مسائل کاری، استخدامی و بیمه‌ای در صدر مطالبات کارگران قرار داشت و در ادامه تصمیمات لازم  برای رفع موانع و مشکلات این حوزه اتخاذ شد.

مسلم کاربخش، رئیس دادگستری شهرستان راور در حاشیه این دیدار گفت: دستگاه قضایی در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولید کنندگان و واحد‌های تولیدی می‌پردازد.

او بیان کرد: دستگاه قضایی با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و شعار سال که به نام « تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده و از آنجایی که رونق تولید موجب حل مشکلات اقتصادی و همچنین رفع معضل بیکاری و بهبود معیشت مردم خواهد شد، از همه ظرفیت‌ها برای رفع موانع تولید استفاده کرده و در این عرصه اقدامات موثر و قاطعی خواهد داشت.

مجتبی استوارزاده، دادستان عمومی و انقلاب راور نیز بیان داشت: یکی از موضوعات اولویت دار و پیش بینی شده در سند تحول دستگاه قضایی، تولید و رفع موانع تولید بوده که مورد تاکید ریاست قوه قضائیه نیز قرار دارد.

 او افزود: معادن یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ها در چرخه اقتصادی کشور هستند که دادستانی وظیفه دارد به منظور صیانت از حقوق عامه، نظارت بر فعالیت‌ها و کمک به تولید، مسائل فعالان این حوزه را شنیده و متناسب با آن اقدامات حمایتی را انجام دهد.

این مقام قضایی بیان کرد: در جریان این بازدید، کارگران معدن زغالسنگ همکار راور خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی و کاری و مسائل بیمه‌ای خود بودند که مقرر شد، مشکلات به صورت مکتوب به دادستانی راور اعلام شود تا از طریق ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی پیگیری شود و مکاتبات لازم با مجمع نمایندگان استان کرمان و سایر بخش‌ها نیز صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار