سخنگوی وزارت خارجه:

کنفرانس مونیخ به نام امنیت، اما به کام جنگ تشکیل شده است + فیلم

کنعانی گفت: برگزارکنندگان کنفرانس مونیخ امسال به جای دعوت از نمایندگان ایران، تریبون را به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویت دادند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران درباره کنفرانس مونیخ گفت: کنفرانس مونیخ موسوم به کنفرانس امنیتی مونیخ امسال به نام امنیت اما به کام جنگ تشکیل شده است، زیرا اگر برای امنیت باشد قاعدتا باید به همه اعضا فرصت بدهد که دیدگاه خود را درباره چالش های بین المللی بیان کنند.

وی افزود: در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران که یکی از کشورهای مهم در تحکیم امنیت منطقه ای است این موضوع اهمیت ویژه دارد. اینکه از ایران و روسیه دعوت نکردند یعنی فرصت برای طرح دیدگاه های مختلف درباره امنیت گرفتند و فرصت رابرای یک جریان قرار دادند که به دنبال یک جانبه گرایی است و این یک اشتباه فاحش از سوی برگزار کنندگان این کنفرانس است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: اشتباه دیگر این بود که تریبون را در اختیار یک سری افراد بی هویت قرار دادند. دعوت از فرزند یک دیکتاتور بزرگ دهن کجی به ملت ایران و یک رسوایی برای برگزار کنندگان این کنفرانس است.

وی ادامه داد: نقش ایران در برابر تروریست‌ها کمک بسیاری به ایجاد امنیت در منطقه و اروپا بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم در سال آینده این فرصت را جبران کنند و اعتبار از دست رفته خود را مجددا تا حدودی بازگردانند.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای بلومبرگ درباره کشف موارد غنی شده ۸۴ درصدی در یک سایت هسته‌ای تا چه اندازه مقدمه چینی برای یک فشار تازه سیاسی علیه کشورمان تعبیر میکند، آن هم همزمان با برقراری مقدمات برای سفر گروسی به تهران؟ گفت: وی درباره ادعای من شما را به صحبت‌های کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ارجاع می‌دهم. ایران متعهد به پادمان است و همکاری با آژانس یک اصل مهم برای ما است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که آژانس به اصول همکاری حرفه‌ای خود پایبند باشد. لازم است اعلام کنیم که سیاسی کاری جایگاه آژانس را مخدوش می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به یک نفتکش گفت: ما قویا این اتهام را رد می‌کنیم. این رژیم به اتهام زنی همانند حامی اصلی خود یعنی آمریکا عادت کرده است.

کنعانی افزود: ما در حفظ امنیت کشتیرانی جز کشور‌های موثر هستیم و ایران به تلاش خود در این باره ادامه خواهد داد.

وی اظهار کرد: رژیمی که امنیت دیگران را به خطر می‌اندازد طبعا به طور متقابل خود را در معرض تهدید می‌گذارد بنابراین سرزنش رژیمی که در طول تاریخ ننگین خود همواره نقش بی ثبات کننده داشته است نباید دیگران را سرزنش کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات جمهوری آذربایجان و برنامه‌های سفر وزیر خارجه گفت:  وزیر خارجه در سفرها برنامه‌های زیادی دارند تا جایی که مجبور به اولویت بندی هستیم. درباره هند هم دو کشور روابط خوبی دارند و روابط در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و مقامات دو کشور با هم گفتگو دارند و حضور در اجلاس رای سینا یکی از برنامه‌های مد نظر وزیر خارجه هست که در حال زمان بندی هستیم البته با کمال تاسف در کلیپی که پخش شد شاهد اقدام غیر حرفه‌ای از سوی برگزار کنندگان اجلاس بودیم.

وی ادامه داد: طبعا این اقدام کاملا غیر حرفه‌ای در عدم مداخله در امور دو کشور است. به رغم فشردگی برنامه‌های سفر در این زمینه تلاش شد که برنامه ریزی فراهم شود، اما تا امروز قطعی نشده، ولی برنامه سفر به عراق قطعی شده است.

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات عراقچی گفت: اهریمن سازی از ایران اقدام همیشگی از طرف آمریکا در برابر ایران بوده که هرگز جدید نبوده است، اما اینکه ایران در عرصه منطقه‌ای تعیین کننده است و مناسباتی که برقرار است نشان از موفقیت ایران در ناکامی این مسئولیت‌هاست و ما شاهد تقویت مناسبات با کشور‌های منطقه‌ای هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: موفقیت در میزبانی از نشست‌های چند جانبه از سوی ایران نشان از این دارد که ایران در زمینه خنثی سازی این اقدامات موفق بوده است.

وی بیان کرد: ارزیابی ما این است که ایران تاکنون موفق بوده است و انجام برجام با شش کشور در برابر جمهوری اسلامی ایران نشان از این دارد که ایران به رغم دشمنی‌ها در عرصه بین الملل جایگاه خود را تنظیم می‌کند بنابراین ایران جایگاه سازنده خود را مبتنی بر سیاست خارجی متوازن دنبال خواهد کرد و توسعه مناسبات با اسیا و چین به معنای نادیده انگاشتن سایر کشور‌ها نیست.

کنعانی درباره تبادل زندانیان تصریح کرد: آماری از تعداد زندانیان ندارم، اما در مجموع به دلیل گستره حضور ایرانیان در جهان متاسفانه شاهد حضور شهروندانی هستیم که در حبس هستند و این موضوع در جمهوری اسلامی ایران در اولویت است و در این زمینه تلاش‌های خوبی نیز انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر گروسی به ایران اظهار کرد: اینکه چرا اطلاعاتی که در چارچوب آژاتس تبادل می‌شود وارد حوزه رسانه و مطبوعات می‌شود سوالی است که گروسی باید پاسخ دهد و این نشان دارد که این مسائل از سوی مصدر رسمی درز خواهد یافت لذا آژانس باید به وظایف خود پایبند باشد.

کنعانی گفت: مداکرات ما با آژانس ادامه دارد و مشکلی درباره سفر آژانس به ایران وجود ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادامه مذاکرات با عربستان بیان کرد: در صورت جدیت عربستان ایران حاضر به ادامه همکاری‌ها و مذاکرات است تا نمایندگی‌های سیاسی دو کشور در خاک دو کشور باز شوند طبعا ایران علاقه‌مند به بازگشت روابط به ریل طبیعی خودش است، زیرا به نفع مناسبات دو جانبه است. از دستی که برای دوستی با ایران باز شود استقبال می‌کنیم.

کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد اخراج رژیم صهیونیستی از کنفرانس اتحادیه آفریقا نیز اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت جنایتکارانه و تروریستی که دارد، از سوی دولت ها و ملت های مختلف در جهان مطرود است؛ اخراج آنها از نشست اتحادیه آفریقا نشان دهنده نوعی از رفتار غیردیپلماتیک آنها بوده و نشان می دهد که اکثریت اعضای این اتحادیه مایل به پذیرش این رژیم نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: سیاست های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با فشار دولت آمریکا در منطقه در طول سالهای گذشته دنبال شد، اگر چه منتهی به عادی سازی روابط رسمی میان رژیم صهیونیستی با تعداد محدودی از کشورها شد اما به هیچ وجه به معنای پذیرش این رژیم از سوی ملت های منطقه و جهان نیست و اتفاقی که در اجلاس اتحادیه آفریقا رخ داد یکی از نمادهای عدم پذیرش رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی و مجامع بین المللی دنیا است.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت ایران می‌تواند درخواست استرداد پرویز ثابتی نفر دوم ساواک که در آمریکا حضور دارد را بدهد،گفت: این موضوع یکی از فهرست مطالبات ایران از بابت ۴۴ سال دشمنی آمریکا با ملت ایران بوده است و همچنان به قوت خود باقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۲۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
اگر اروپا و آمریکا و کاندا دشمن هستند فرزندان مسئولین بگین بیان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
عمو یادگار دلار شد 50 هزار تومان شما هنوز همین یک بیت شعر را تکرار می کنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
واقعا هم بوی جنگ میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۲:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
شماها هستین ملت به فنا دادین.وضع مالیت خوبه از بقیه خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
ما ملت امام حسینیم ملت شهادت و مرد میدان یک ایرانی می تونه دهها هزار از این آشغالارو بفرست جهنم اگه رهبر حکم جهاد دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تمام این اختشاشات زیر سر اصلاح طلبان و رانت خواران ودزدان بیت المال است که می خواهند به مجلس انقلابی و دولت ابراهیم رئیسی بفهمانند که چه کارهای از دستشان برای برهم زدن کشور بر می آید ومی خواهند که آخورشان پا بر جا باشد وکاری به کارشان کسی نداشته باشد در اینجا جا دارد که مجلس ودولت بر عکس خواست آنها اقدام کند وبااشد مجازات با آنها بر خورد کند و رسوایشان کند آن زمان که در تبریز به گوش فرماندار تعین شده از سوی دولت به بهانه واهی سیلی زدن باید دولت ومجلس منفعل عمل نمی کرد اکثر آنهای که به دولت رئیسی رأی دادن و در راهپیمایی ها شرکت می کنند امید دارن که دولت ومجلس تمام رانت خواران ودزدان را از بدنه نظام به دور خواهند ریخت وبا آنها برخورد خواهد شد اگر اینچنین نباشد باید منتظر نارضایتی های بیشتر وغیر قابل کنترل تر از سوی مردم در آینده نه چندان دور باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
از موفقیت اصلاح طلبان در اداره کشور و اینکه بهترین دولت از هر نظر دولت اصلاحات بوده است و اقبال بین المللی کشور در آن دوران حتی دوره اول روحانی خوب بوده و ...بد جور هنوز داری می سوزی!!!!بسوز ،کاسب تحریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
به اقای شولتش و سران اسپانسر و حامی تروریستها : اسم کنفرانس امنیتی مونیخ را به کنفرانس تروریستی مونیخ تغییر دهید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
پس با ارسال پهپاد به روسیه ما هم به دنبال صلحیم!!!!
شاخه زیتون روی پهپادهای ۱۳۱ کاملا مشهود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
جمع کن خودت اینقدر چرت وپرت نگو
تا دیروز فوت شاپ بود تا رونمایی کردن شد سلاح اول جنگی بر علیہ اکراین
مدرک بیارن ثابت کنن ۔۔ جلسہ ھم گذاشتن پس چرا نیومدن ثابت کنن
اونا زر بزنن تو ھم باور کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
کنفرانس مونیخ رو ولش کن پژو ۲۰۷یه میلیارد اینو چی میگی فکر مردم باشید من هم اگخی میزارم یه پایه سمارور نفتی و گازی قدیمی ۱میلیارد تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
بابا ول کنین این آشغالارا رو
بچسبید به بازار داخلی
طلا دلار یعنی چی این چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
صفارت های خارجی تسخیر کنید هرچی دلار دارید اتیش بزنین اینترنت و ماهواره هاشون با موشک بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
چرا اینترنت مخابرات دقیقه ای ۵۰ بار قطع و وصل میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تقصیر آمریکاست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
وقتی شما بی عرضه ها نمیتونید کشور رو اداره کنید هر ننه قمری واسه تصاحب ایران ادعا می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تقصیر اینها که نیست تقصیر پوتین نامرده!!
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۷:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام
خروج ایران از ان پ تی ،بهترین تصمیم مجلس خواهد بود... شدیم پینوکیو، که اصلا روباه مکار و گربه نره را ول نمی‌کنیم...چقدر باید ضربه بخوریم، که اینها و قوانین مسخره آنها را زمین بزاریم.
برای آدم شدن باید به طور کامل ضد انگلیس و آمریکا عمل کرد...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
آرزوی شفای عاجل برای شهرام عبدلی و همه مریضان از خداوند منان داریم.
من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۲۱:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
آرروی شفلی عاجل برای شهرام عبدلی و همه مریضان جهان اسلام از خداوند منان خواستاریم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
رژیم نازی المان همان است که با مسلح کردن صدام به سلاحهای شیمیایی باعث شهادت وجانباز شدن تعداد زیادی از نیروهای ایران شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
به به پس جنگ در پیش داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
اروپا و آمریکا عرضه اش رو ندارن.
میدونید کی آمریکا به عراق حمله‌ کرد وقتی مطمئن شد صدام‌ همه تجهیزات جنگیش و نابود کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
لار50هزارتومن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
لذت میبری که با دروغ و اغتشاش شرایط مملکت رو به بی ثباتی و تجزیه کاندید و دلار رو به 50 تومن؟ مدال بی غیرتی هدیه به تو.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
ببین داداش تو اصلا تو بگو دلار یک میلیون تومان. من حتی از گرسنگی هم بمیرم به خاطر دو روز آسایش این دنیا آخرت خودم رو نمی فروشم. حقوق بشری که کشتار کودکان بی گناه یمنی و سوری و آفریقایی رو نمی بینه حقوق بشر نیست. حقوق حیوانی هست که فقط منافع خودش مهمه. . مهم خداست و عمل به دستورهای اون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
خری را پرسیدند احوالت چطور است؟
گفت خوراکم کم وبارم زیاد است اما مطیع وشاکرم
گفتند حقا که خری عبید زاکانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
با نظر جواد موافقم.
و مطمئن که به خواست خدا گشایشی حاصل خواهد شد.البته اگر خدا بخواهد‌. مگه کم جوون دسته گل برای حفظ این آب و خاک حفظ دین اسلام شهید شدن‌.منم یکی از اون ها. هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
جواد چون دلواپس نباش جیره ات قطع نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
آقا جواد دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۲:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
جواد ماهی چند میگیری اینطور صحبت میکنی از یه جایی دلگرمی نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
احسنت آقا جواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
دمت خیلی گرم آقا جواد حق گفتی
تا آخر دنیا تا ابد اعتقادمون ھمینہ
انسان با غیرت شرفشو حفظ میکنہ حتی با دست خالی اما ذلت نمی پذیرہ
انسانھای بی غیرت و بی شرف حاضرن ھمہ چیزشون بدن
( وقتی میگیم ھمہ چیز یعنی ھمہ چیز ) ولی شکمشون تا خرخرہ سیر باشہ و جلوی ارباب سفاک (کلہ وصلہ روی شلوار ارباب باشن ) تا زانو خم باشن و تعظیم کنن
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله
۱۳:۵۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام.تمام این فتنه های که تو منطقه هست از جمله مشکلات اقتصاد ما مسببش اسرائیل هست حالا یه نفتکشم ما زدیم چه می شود..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
آرروی شفلی عاجل برای شهرام عبدلی و همه مریضان جهان اسلام از خداوند منان خواستاریم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
ما باید قبول کنیم که که کوتاهی از ماست اگر مواظب اوضاع و احوال آشفته اقتصادی مملکت بودید این همه گرفتاری وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
نه تقصیر واشنگتن هست دقیقا خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
گویا برجام و امضا نمیکردن وضعیت بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
با هر گونه تجاوز به شدت برخورد کنید و رحم هم نکنید
آخرین اخبار