شرکت کنندگانی از ۲۳ استان کشور درجشنواره طلایه داران چابهار

جشنواره طلایه داران خلیج فارس وسواحل مکران، با حضور شرکت کنندگانی از ۲۳ استان کشور برگزارشد.

 این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی، موسیقی، سوغات و آداب رسوم مردم سیستان و بلوچستان، با حضور پرشور مردم استان ونمایندگانی از داخل وخارج کشور در چابهار برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان  سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره طلایه داران خلیج فارس در سواحل مکران در محل پارک ۱۰۰ هکتاری بهاران دریابزرگ با ۲۱۸ غرفه از ۲۱ استان کشور و با شرکت بیش از سه هزار نفر آغاز شده و تا دوم اسفندماه ادامه دارد.

جلال زایی افزود: در این نمایشگاه که در فضای باز و در همجوار آب‌های اقیانوسی برپا شده است برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری توسط هنرمندان ایران زمین اجرا می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره هنر دست زنان بلوچ از جمله سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال، انواع صنایع دستی ساخته شده از داز (نخل وحشی) به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان افزود: بانوان می‌توانند در این جشنواره علاوه بر معرفی آثار این خطه از ایران اسلامی، بازار فروش را برای این محصولات پیدا کنند.

جلال زایی افزود: در این جشنواره ۳۰ سیاه چادر توسط روستاییان و عشایر از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان برپا شده و با پخت نان و شیرینی محلی وسوغات از بازدید کنندگان پذیرایی و استقبال می‌کنند.

همچنین دانش شهرکی، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: نشست‌های تخصصی توسعه صادرات شیلات، خرما و میوه‌های گرمسیری استان همزمان با نمایشگاه طلایه داران شکوه ایران زمین در چابهاربرگزار شد.

وی افزود: شیلات و صنایع تبدلی و فراوری محصولات شیلاتی یکی از مهمترین فرصت‌های سرمایه گذاری استان است و در حال حاضر این صنعت با وجود بزرگترین شهرک تخصصی شیلاتی در کشور و تولید کنسروجات. فراوری و بسته بندی آبزیان و پودر ماهی و همچنین شناور سازی‌های متعدد، نقش تاثیر گذاری در توسعه اقتصادی استان دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل زیرساخت‌های لازم و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید شرایط برای صادرات گسترده این تولیدات فراهم می‌شود.

با توجه به اینکه استان ما در تولید خرما در رتبه دوم کشور قرار دارد. توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری همچنین بازاریابی، شناخت بازار‌های خارجی در صادرات این محصول گرانبها کمک شایانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار