وزیر کشور برای پیگیری اجرای طرح‌های عمرانی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد

وحیدی برای شرکت در جشنواره طلایه داران و پیگیری طرح‌های عمرانی استان سیستان و بلوچستان وارد چابهار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی کنارک - چابهار گفت: شرکت در جشنواره طلایه داران در چابهار و پیگیری طرح‌های توسعه سواحل مکران از دیگر اهداف سفر سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: همچنین در ادامه این سفر از مرز ریمدان بازدید خواهیم کرد و سپس به میرجاوه، زابل و ایرانشهر رفته و پیگیر روند اجرا طرح‌های این شهرستان‌ها خواهیم شد.

جشنواره طلایه داران خلیج فارس وسواحل مکران، با حضور شرکت کنندگانی از ۲۳ استان کشور در بندر چابهار در حال برگزاری است.

این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی، موسیقی، سوغات و آداب رسوم مردم سیستان و بلوچستان، با حضور پرشور مردم استان و نمایندگانی از داخل و خارج کشور در چابهار در حال برگزاری است.

علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره طلایه داران خلیج فارس در سواحل مکران در محل پارک ۱۰۰ هکتاری بهاران دریا بزرگ با ۲۱۸ غرفه از ۲۱ استان کشور و با شرکت بیش از سه هزار نفر آغاز شده و تا دوم اسفندماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که در فضای باز و در همجوار آب‌های اقیانوسی برپا شده برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری توسط هنرمندان ایران زمین اجرا می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره هنر دست زنان بلوچ از جمله سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال، انواع صنایع دستی ساخته شده از داز (نخل وحشی) به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بانوان می‌توانند در این جشنواره علاوه‌بر معرفی آثار این خطه از ایران اسلامی، بازار فروش را برای این محصولات پیدا کنند.

وی بیان کرد: در این جشنواره ۳۰ سیاه چادر توسط روستاییان و عشایر از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان برپا شده و با پخت نان و شیرینی محلی وسوغات از بازدید کنندگان پذیرایی و استقبال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
لطفا سری به نوسازی مدارس زاهدان بزنه.مطالبات پیمانکاران پرداخت نمیکنن چندین ماه طرح ها مثل محرومیت زدایی پول ندارن پروژه ها تعطیل هستن حالا دم عید جواب کارگرها چی بدیم
آخرین اخبار