بودجه ۱۵۱ میلیون دلاری سوئیس برای حمایت از اوکراین و مولداوی

دولت سوئیس می‌گوید در نظر دارد بودجه جدیدی را برای کمک به اوکراین و مولداوی در پارلمان تصویب کند.

جنگ اوکراین باعث ایجاد تقابل میان کشور‌های حامی کی یف و کشور‌های بی طرف در این جنگ شده است. حتی کشور‌هایی که به طور سنتی در مسائل بین المللی بی طرفی پیشه می‌کنند نیز اکنون در حال کمک رسانی به اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت سوئیس به دنبال کسب نظر موافق پارلمان این کشور به منظور اعطای کمک مالی ۱۴۰ میلیون فرانکی (۱۵۱ میلیون دلاری) برای اوکراین و مولداوی است.

دولت سوئیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در صورت موافقت پارلمان، بسته جدید کمک‌های بشردوستانه به دو کشور اوکراین و مولداوی ارسال خواهد کرد.

ایگنازیو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس در این باره گفت: ما به دنبال حمایت از مردم اوکراین هستیم. ۴۰ درصد مردم این کشور اکنون به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. ما از طریق دیپلماسی و روش‌های بشردوستانه می‌توانیم از مردم اوکراین حمایت کنیم. نیاز‌های این کشور بسیار زیاد است.

سوئیس تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون فرانک به اوکراین بودجه اختصاص داده است. این بودجه شامل کمک‌های بشردوستانه به مبلغ ۲۷۰ میلیون فرانک برای آوارگان اوکراینی در داخل این کشور و یک میلیارد و ۳۰ میلیون فرانک برای آوارگان اوکراینی مستقر در خاک سوئیس می‌شود.

تاکنون دولت سوئیس به ۷۵ هزار آواره اوکراینی اجازه اقامت در خاک خود را داده است. همچنین ۲۵ هزار آواره نیز از سوی خانواده‌های سوئیسی مورد پذیرش قرار گرفته اند و با آن‌ها زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار