طرح‌های عمرانی و آبرسانی روستا‌های فارس به بهره‌برداری رسید

همزمان با برگزاری رزمایش ملی تخصصی عمران و معماری و با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین کشور، از چهار طرح عمرانی و آبرسانی در روستا‌های فارس بهره‌برداری شد.

با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور، محمد علی قلندری، قائم مقام شرکت آبفا استان فارس، علی پور، معاون هماهنگی سپاه فجر استان فارس، مسعود هادی‌پور، فرماندار و محمد علی آزادی، مدیر امور آبفا شهرستان خرمبید و جمعی از سایر مسئولین محلی، پروژه خط انتقال آب شرب چاه شماره ۸ صفاشهر به مخزن بنگشت و پروژه آبرسانی به روستای شوراب به بهره‌برداری رسید.

محسن قنادزاده، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور که در راستای اجرای رزمایش ملی تخصصی عمران و معماری در شیراز حضور دارد، از بهره‌برداری چهار طرح عمرانی و آبرسانی در روستا‌های فارس خبر داد.

او گفت: حفر یک حلقه چاه جهت تامین آب مشترکین صفاشهر در روستا‌های حاجی آباد، قنات نو، قصر یعقوب، بیان و قاضیان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیون ریال به عمق ۳۳۰ متر در ایام رزمایش ملی تخصصی عمران یکی از این طرح‌ها است.

قنادزاده با یادآوری اینکه جمعیت استفاده کننده از این حلقه چاه، ۱۱۸۰۰ نفر است، ادامه داد: اعتبار این پروژه از موسسه خیریه همیاران عمران حضرت، ولیعصر و بدون کمک دولتی تامین شده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور گفت: پروژه دیگری که در راستای برگزاری رزمایش ملی تخصصی عمران در فارس به بهره‌برداری رسید، خرید و اجرای ۳ کیلومتر پلی‌اتیلن ۲۰۰ میلی متر جهت خط انتقال چاه شماره ۸ به مخزن بنگشت به طول ۳ هزار متر است.

قنادزاده گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر ۱۹۱۳۲ میلیون ریال است که ۲۰۰۰ میلیون ریال را آبفا و ۱۷۱۳۲ میلیون را موسسه خیریه همیاران عمران حضرت، ولیعصر تامین کرده است.

او با اشاره به اینکه ۱۰۵۰۰ نفر از این طرح استفاده می‌کنند، گفت: طرح دیگر که در راستای برگزاری رزمایش به بهره‌برداری رسید، آبرسانی به شهرک شهید رجایی قادرآباد است که ۴ هزار نفر از آن بهره مند می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور با بیان اینکه این طرح به طول ۶۴۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰۰ میلیون ریال است، افزود: ۸۰۰۰ میلیون ریال د راین طرح را آبفا و مابقی را موسسه خیریه همیاران عمران حضرت، ولی عصر تامین کرده است.

قنادزاده در ادامه، از طرح آبرسانی به روستای شورآب به طول ۴۵۰۰ مترو شبکه توزیع ۱۰۰۰ متر خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه ۹ هزار میلیون ریال است که ۱۰۰۰ میلیون را آبفا و مابقی را موسسه خیریه همیاران عمران حضرت، ولیعصر تامین کرده است.

او با تاکید به اهمیت آب در توسعه کشور، خواستار اهتمام ویژه مردم و مسئولین در مدیریت مصرف آب شرب در جامعه شد.

پروژه‌های مذکور توسط گروه جهادی سحاب که اولین گروه جهادی تخصصی آب در کشور است با بالاترین سرعت و کیفیت اجرا شد که از محل صرفه‌جویی در پروژه‌های مذکور ۴ پروژه آبرسانی دیگر در شهرستان خرمبید تعریف و توسط همین گروه جهادی در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار